لزوم پیش‌بینی مکانی مناسب برای دامداران شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: اگر مکانی برای دامداران موجود در مناطق مسکونی پیش‌بینی نشود و تنها اخطاریه برای دامدار صادر شود، به‌طورقطع به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی در جلسه نگه‌داری دام‌ها در منطقه مسکونی، اظهار کرد: متأسفانه در سطح شهر به‌ویژه در ناحیه غرب، فرهنگ قدیم روستایی وجود دارد و دام‌ها در محله مسکونی نگه‌داری می‌شود که این امر موجب نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

وی افزود: نگه‌داری دام در اشکفتک ۱۷ مورد، چالشتر ۱۵ مورد و مهدیه ۱۳ مورد گزارش شده که باید برای انتقال دام از مناطق مسکونی، نخست زیرساخت‌ها و مکانی پیش‌بینی شود؛ زیرا معیشت برخی از این افراد از طریق دام‌ها است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: چند سال گذشته مکانی برای دامداران در نظر گرفته شد که به علت مشکل‌هایی، انتقال دام به این مکان صورت نپذیرفت؛ بنابراین می‌طلبد سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دستگاه‌های متولی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر مکانی پیش‌بینی نشود و تنها اخطاریه برای دامدار صادر شود، قطعاً به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

محمدرضا محمدیان، معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد، خاطرنشان کرد: نگه‌داری دام در محله مسکونی به ویژه در ناحیه غرب مشکل‌هایی را برای مدیریت شهری ایجاد کرده و به تصمیم‌های اتخاذ شده، جامه عمل پوشانده نشده است.

وی گفت: انتظار داریم جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کمک کنند تا جایگاهی را برای دامداران پیش‌بینی و برای انتقال دام اقدام‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 549593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.