لزوم تقویت حمل‌ونقل همگانی برای رسیدن به هوای پاک

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: برای استفاده بیشتر شهروندان از سیستم حمل‌ونقل همگانی و گام برداشتن در مسیر هوای پاک باید اقداماتی از جمله نوسازی، زمان‌بندی صحیح و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در برنامه‌های بلندمدت شهرداری انجام شود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت روز هوای پاک و پرداختن به این موضوع در مدیریت شهری، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌هایی که با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر انجام شده است، امروز چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ به مناسبت روز ملی هوای پاک، استفاده از وسایل حمل‌ونقل همگانی از جمله اتوبوس و مترو برای شهروندان این کلانشهر رایگان است.

وی ادامه داد: هدف از ارائه خدمات رایگان حمل‌ونقل همگانی، تشویق شهروندان به استفاده از این وسایل برای انجام سفرهای درون شهری است تا کمتر از خودروهای شخصی استفاده شود و فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل همگانی میان شهروندان تقویت شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده مدیران شهری از وسایل نقلیه همگانی به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک خواهد کرد، افزود: بر اساس نامه‌ای که شهردار اصفهان برای معاونان و مدیران شهرداری ارسال کرده است، همگام با شهروندان، مدیران شهری نیز در روز هوای پاک از حمل‌ونقل همگانی و پاک از جمله دوچرخه استفاده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: معاینه فنی تاکسی‌هایی که در دی‌ماه نوبت انجام این اقدام ضروری را داشته‌اند، در هفته هوای پاک از ۲۹ دی‌ماه تا شش بهمن‌ماه بر اساس تشخیص سازمان تاکسیرانی به صورت رایگان انجام می‌شود، برای فرهنگ‌سازی در زمینه هوای پاک اقداماتی نیز در اتوبوس و مترو نیز انجام خواهد شد تا شهرداری در حیطه وظایف خود و در زمینه حمل‌ونقل به این موضوع بپردازد و در ترویج این فرهنگ گام‌های مؤثری بردارد.

حق‌شناس اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد استفاده بیشتر شهروندان از سیستم حمل‌ونقل همگانی باشیم تا بتوانیم از هوای پاک بیشتر بهره ببریم؛ هر چند لازم است برای استفاده بیشتر شهروندان از سیستم حمل‌ونقل همگانی اقداماتی از جمله نوسازی، زمان‌بندی صحیح و تقویت این ناوگان در برنامه‌های بلندمدت شهرداری انجام شود و برای تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل‌ونقل همگانی باید آن را تقویت کرد و بهبود بخشید.

کد خبر 549523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.