لزوم مشارکت مردم در تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم مشارکت عموم مردم به ویژه سرمایه‌گذاران در تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهری، گفت: امیدواریم در قالب یک برنامه چهار ساله حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر چند برابر شود و مردم با سرمایه‌های خرد و کلان خود در توسعه شهر مشارکت کنند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر دغدغه‌هایی داریم که امیدواریم در دوران خدمت به نحو احسن تحقق پیدا کند. همچون سایر شهروندان نگران مسائلی همچون آب، آلودگی هوا و مباحث زیست محیطی هستیم اما شهر باید به لحاظ مختلف توسعه و پیشرفت داشته باشد و زمینه یک شهر آرام توأم با رفاهیات مورد انتظار شهروندان پیش برود.

وی با اشاره به منشور شورای ششم، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر منشور شورا را تصویب کرد و مصوبه‌ای در ارتباط با بودجه ۱۴۰۱ در قالب حدود ۱۶۰ توصیه، تاکید و انتظار تدوین و به شهرداری ابلاغ شد، البته بسیاری از انتظارات باید در قالب بودجه‌های سالانه محقق شود تا بتوانیم عدالت شهری نسبی در توزیع خدمات داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شورای اسلامی شهر موضوعاتی همچون شهر فرهنگ‌مدار، زیست‌پذیر و مجموعه انتظارات شهروندان را در لوایح و تأکیدات خود گنجانده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری اصفهان که هفته جاری در صحن علنی شورا توسط به شهردار تقدیم شد، با در نظر گرفتن این تأکیدات و رویکردها تدوین شده است، ادامه داد: در حال حاضر بررسی لایحه بودجه در دستور کار کمیسیون‌های هفت‌گانه و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قرار گرفته است تا به صورت جزئی به همه موارد پیش‌بینی شده در بودجه ورود پیدا کنند و سپس مجموع شورا در کمیسیون تلفیق بررسی‌ها تکمیل خواهد کرد.

نورصالحی اظهار امیدواری کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با حداقل تغییرات و در نظر گرفتن حداکثر انتظارات تصویب شود و در آن اولویت‌های شهر از جمله حمل‌ونقل عمومی، کاهش ترافیک، پروژه‌های محله محور، عدالت در توزیع خدمات امکانات شهری، توسعه گردشگری و صنایع دستی و سایر آرمان‌ها که از گذشته مورد انتظار بوده است، به نحو مطلوب نمایان شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی شهر باید قوت ادامه پیدا کند، گفت: ادامه اجرای قطعاتی از رینگ چهارم که به کاهش ترددهای درون شهری کمک می‌کند، احداث خط دو و توسعه خط یک مترو از سمت شمال و جنوب، توجه به بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر، توجه به مناطق کم برخوردار که سال‌ها از مسیر توسعه نسبت به سایر مناطق شهر عقب ماندند، تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی شهر، پیش‌بینی موزه برای شهر اصفهان و سایر پروژه‌های فرهنگی مورد نیاز شهر از تأکیدات شورای ششم شهر به‌شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه گردشگری با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌های گردشگری توسعه خواهد یافت که امیدواریم با رفع شیوع ویروس کرونا باز هم شاهد رونق صنعت پاک گردشگری در شهر باشیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت عموم مردم به ویژه سرمایه‌گذاران در تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهری، اظهار امیدواری کرد: در قالب یک برنامه چهار ساله حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اصفهان چند برابر شود و مردم با سرمایه‌های خرد و کلان خود در توسعه شهر مشارکت داشته باشند تا شاهد بهبود شرایط زندگی باشیم.

کد خبر 549501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.