صنایع حق آلایندگی خود را به شهرداری پرداخت نمی‌کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: صنایع آلاینده اهواز حق آلایندگی خود را به شهرداری پرداخت نمی‌کنند.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ارتباط با صنایع اهواز، بیشتر پیگیری‌های شورای اسلامی شهر در خصوص مطالبات حق آلایندگی شهرداری بود، یکی از ابزار مقابله با آلایندگی کار کردن در زمینه محیط زیست و فضای سبز است تا از تبعات آلایندگی‌ها برای مردم کمتر می‌شود.

وی افزود: از آنجا که تعیین میزان آلایندگی و پیگیری جهت کاهش آن در شرکت‌ها در حوزه کاری سازمان محیط زیست است، از این سازمان می‌خواهیم که پیگیری‌های لازم جهت کاهش آلایندگی شرکت‌ها را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: برخی از شرکت‌های آلاینده اقدامات لازم جهت خارج شدن از شهر را انجام داده‌اند و قرار بر انتقال آنها به منطقه ویژه است، اما بعضی از شرکت‌ها هنوز فعال هستند و آلایندگی‌های خود را دارند.

وی تاکید کرد: عمده پیگیری‌های شورای اسلامی شهر در زمینه دریافت مطالبات حق آلایندگی از شرکت‌ها بوده است تا بتوانیم با هزینه‌کرد این مطالبات در حوزه محیط زیست و فضای سبز نسبت به سالم‌سازی فضای شهری اقدام کنیم.

محمودی تصریح کرد: نه تنها شهرداری اهواز بلکه تمام شهرداری‌های استان در این زمینه کاهش آلاینده‌ها، مطالباتی دارند. در جلسه با معاونت ریاست جمهوری، پیگیری برای پرداخت مطالبات شهرداری اهواز از صنایع مطرح شد و به زودی در جلسه‌ای با وزیر نفت پیگیری بیشتر در خصوص مطالبات شهرداری از صنایع نفتی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه تأثیر شرکت‌ها چندین شهر را شامل می‌شود، بر سر میزان مطالبات شهرداری اختلاف نظرهایی وجود دارد و نمی‌توان عدد و رقم دقیقی به عنوان حق آلایندگی اعلام کرد به طوری که اعداد و ارقام متفاوتی به عنوان میزان مطالبات بیان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: با این حال صنایع در اهواز تا حدودی حق آلایندگی خود را پرداخت می‌کنند، اما پرداخت‌ها به میزان واقعی نیست، لذا شهرداری اهواز پیگیر پرداخت کامل حق آلایندگی است.

وی تاکید کرد: در این راستا یا باید مستندات کامل ارائه دهیم تا طرف مقابل بدهی خود را پرداخت کند و یا پیگیری لازم را از طریق مراجع قانونی انجام دهیم.

کد خبر 549499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.