مراسم The Best فیفا/ دست طارمی از پوشکاش دور ماند، لوا بهترین بازیکن سال مردان شد

مراسم جایزه The Best فیفا درحال برگزاری است و طبق پیش بینی ها، لیونل مسی شانس بالایی برای بردن این جایزه دارد

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم The Best فیفا در شهر زوریخ سوئیس در حال برگزاری است و در این مراسم، بهترین‌های دنیای فوتبال در سال ۲۰۲۱ از طرف فیفا مشخص خواهد شد.

چند هفته پیش بود که مراسم بهترین‌های دنیای فوتبال توسط نشریه فرانس فوتبال در سالن دوشاتلیه فرانسه برگزار شد، و لیونل مسی موفق شد هفتمین توپ طلا خود را از این نهاد دریافت کند.

در چهارمین دوره‌ای که جوایز فیفا و فرانس فوتبال از همدیگر جدا شده است، از لیونل مسی به عنوان جدی ترین نامزد دریافت جایزه The Best نام برده می‌شود. رسانه 90min در توئیتر نوشته: چه کسی شایسته بهترین بازیکن مرد سال فیفا است؟ که ۷۲۱۵ رأی دهنده که ۴۷٪ این افراد هستند، مسی رأی داده‌اند.

سه برنده جایزه فیفا در سال‌های گذشته؛ به ترتیب، به شکل زیر است:

مودریچ سال ۲۰۱۸
کینگ مسی سال ۲۰۱۹
لواندوفسکی ۲۰۲۰

امسال اما سه گزینه نهایی، لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و محمد صلاح مصری هستند. در بین سرمربیان برتر جهان پپ گواردیولا، مانچینی و توماس توخل، رقابت جالبی برای کسب جایزه فیفا خواهند داشت و یکی از اتفاقات جالب امشب، حضور مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پورتو است که باید برای کسب عنوان پوشکاش، یا همان بهترین گل سال، با پاتریک شیک و اریک لاملا رقابت کند. مهدی گل فوق العاده ای در لیگ قهرمانان اروپا فصل پیش، به چلسی زده بود.

تفاوت‌های The Best و توپ طلا؛

جایزه The Best (فیفا):

ابتدا گروهی از کارشناسان فیفا فهرستی اولیه (۱۱ نفره) از نامزدها را اعلام می‌کنند. سپس روزنامه‌نگاران، کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی و هواداران در سراسر دنیا (به شرط عضویت در سایت فیفا) در رأی‌گیری شرکت می‌کنند. آرای هر گروه، ارزشی برابر و ۲۵ درصدی در تعیین برنده دارد.

ملاک انتخاب بازیکنان، عملکرد آن‌ها در بازه زمانی ۸ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۶ آگوست ۲۰۲۱ بوده است؛ این یعنی ملاک، عملکرد بازیکنان فصل فوتبالی ۲۱-۲۰۲۰ بوده و نه سال ۲۰۲۱ میلادی.

توپ طلا (فرانس‌فوتبال):

در ابتدا روزنامه‌نگاران فرانس‌فوتبال فهرستی ۳۰ نفره از نامزدها را اعلام می‌کنند. سپس روزنامه‌نگاران منتخب از هر کشور ۵ بازیکن را به ترتیب اولویت در فهرست قرار داده و مجموع امتیازات هر بازیکن، برنده توپ طلا را تعیین می‌کند.

ملاک انتخاب بازیکنان، عملکرد بازیکنان از ابتدای سال میلادی بوده است؛ این یعنی یک سال میلادی، اولویت بالاتری نسبت به یک فصل در انتخاب‌های فرانس‌فوتبال دارد.

مهم‌ترین غایب The Best

ششمین دوره مراسم The Best فیفا در حالی برگزار می‌شود که برای اولین بار از زمان برگزاری این مراسم، کریستیانو رونالدو جایی در میان ۳ نامزد نهایی کسب عنوان برترین بازیکن سال ندارد. عنوان‌های او در سال‌های اخیر به شکل زیر است.

۲۰۱۶: اول
۲۰۱۷: اول
۲۰۱۸: دوم
۲۰۱۹: سوم
۲۰۲۰: دوم
۲۰۲۱: غیبت در فهرست نهایی

*در بخش بانوان، نامزدهای نهایی بهترین بازیکن زن ۲۰۲۱ فیفا، به ترتیب جنیفر هرموسو (بارسلونا- اسپانیا) سامانتا کر (چلسی- استرالیا) الکسیا پوتیاس (بارسلونا- اسپانیا) هستند. لازم به ذکر است که پوتیاس در مراسم فرانس فوتبال توپ طلا گرفته بود.

*کریستین سینکلر، مهاجم و کاپیتان ۳۸ ساله تیم ملی زنان کانادا جایزه ویژه فیفا را به علت شکستن رکورد برترین گلزن ملی تاریخ (زنان و مردان) از آن خود کرد.

سینکلر که با تیم ملی کانادا به مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ رسید، در ۳۰۸ بازی ملی آمار ۱۸۸ گل را ثبت کرده است.

* کریستین اندلر دروازه بان لئون فرانسه به عنوان بهترین دروازه بان فوتبال بانوان شد.

* ادوارد مندی دروازه بان تیم فوتبال چلسی که در این تیم عملکرد فوق العاده ای داشته، موفق شد در رقابت با مانوئل نویر و دوناروما جایزه بهترین دروازه بان سال را کسب کند.

* یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و جوایز این مراسم برای ما ایرانی‌ها، قسمت بهترین گل بود که با حضور مهدی طارمی همراه بود. متأسفانه اتفاق رویایی برای ما رخ نداد و در نهایت با رأی کارشناسان و مسئولان مراسم؛ این جایزه به اریک لاملا رسید و او از دست یحیی توره هافبک ساحل عاجی سابق بارسلونا و منچستر سیتی جایزه خود را دریافت کرد.

* جایزه بازی جوانمردانه سال فیفا هم به تیم ملی دانمارک و کادر پزشکی این تیم رسید.

* در بخش بهترین سرمربی مرد فوتبال جهان، جایزه به توماس توخل سرمربی تیم فوتبال چلسی انگلیس رسید که فصل پیش موفق شده بود آبی‌های لندنی را به دومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها برساند. توخل جایزه خود را از دستان آرسن ونگر سرمربی سابق تیم فوتبال آرسنال دریافت کرد.

* "اما هیس" سرمربی تیم زنان چلسی مربی سال بانوان شد. درحالی که تصور می‌شد به علت عملکرد خیره کننده زنان بارسلونا این عنوان را لوئیس کورتیس کسب کند.

* اتحاد هواداران دانمارک و فنلاند در حمایت از کریستین اریکسن در یورو ۲۰۲۱، برنده جایزه بهترین هواداران سال ۲۰۲۱ فیفا شد. این عنوان را ژولیو سزار به عنوان راوی اعلام کرد.

* در یکی دیگر بخش‌های مراسم امشب The Best فیفا، ترکیب منتخب بانوان هم اعلام شد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

نکته عجیب این ترکیب اعلام شده این است که یک بازیکن هم از زنان بارسلونا در این لیست حضور نداشت، در حالی که آنها با شکست رقبا صاحب سه گانه شده بودند.

* ترکیب منتخب سال فیفا در بخش مردان هم اعلام شد که به شرح زیر است:
دوناروما درون دروازه است مدافعین را داوید آلابا - روبن دیاز و بونوچی تشکیل دادند و مهاجمین هم رونالدو- هالند- لوا- و مسی هستند. نکته عجیب غیبت صلاح مهمان لیورپول بود که فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشته بود. در ادامه این ترکیب را مشاهده می‌کنید:

* نکته عجیب انتخاب‌های فیفا این است که مندی بهترین دروازه بان سال شد ولی در ترکیب منتخب سال نیست. محمد صلاح هم نامزد بهترین بازیکن سال شد ولی در ترکیب منتخب سال حضور ندارد.
در بخش بانوان هم خبری از الکسیا پوتیاس بازیکن تیم فوتبال بارسلونا که برنده توپ طلا شده بود، نبود.

* جایزه The Best فیفا در بخش بانوان به الکسیا پوتیاس بازیکن تیم فوتبال بارسلونا رسید که چند ماه پیش هم توپ طلا خود را از فرانس فوتبال در فرانسه دریافت کرده بود.

* در نهایت انتظارها به پایان رسید در بخش بهترین بازیکن مرد، جایزه The Best فیفا به روبرت لواندوفسکی مهاجم تیم فوتبال بایرن مونیخ رسید که فصل پیش جام‌های زیادی برد و آمار فردی فوق العاده ای به جا گذاشته بود. این جایزه درحالی به لوا رسید که رقبای او مسی و صلاح بودند. ضمن اینکه در مراسم فرانس فوتبال دست مهاجم لهستانی کوتاه ماند لئو برنده توپ طلا شده بود.

* کریستیانو رونالدو جایزه ویژه فیفا رو برای رکورد تاریخی بیشترین گل زده ملی دریافت کرد. او چندی پیش رکورد تاریخی ۱۰۹ گل زده علی دایی را پس سال‌های طولانی شکست.

کد خبر 549484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.