نیروگاه بندرعباس و ۳ شرکت نفت، پای ثابت آلایندگی هرمزگان

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: شرکت‌های نفت فلات قاره سیری، قشم و لاوان و نیروگاه توانیر از چند سال گذشته به طور متوالی در فهرست صنایع آلاینده استان هستند.

به گزارش ایمنا، حبیب مسیحی تازیانی در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک، اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۲۷ واحد صنعتی آلاینده در استان شناسایی شد و امسال نیز ۱۷ صنعت آلاینده شناسایی شده است که پایان بهمن نام آنها به صورت رسمی به سازمان محیط زیست اعلام خواهد شد.

وی افزود: تا پایان آذرماه امسال خروجی دود ۳۷ واحد صنعتی مورد پایش قرار گرفت و ۳۸ مورد پایش نیز از هوای محیط‌های صنعتی انجام شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه در این مدت (تا پایان آذرماه) ۱۱۹ اخطار برای واحدهای صنعتی آلاینده صادر شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک سوم گاز مورد نیاز این نیروگاه تأمین می‌شود و مابقی سوخت آن مازوت است که منجر به ورود فلزات سنگین (سرب، جیوه وTکادمیوم ، کروم و آرسنیک) و گوگرد می‌شود که بررسی عوارض انسانی آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نیروگاهی مجوزی از محیط زیست برای استفاده از مازوت به عنوان سوخت ندارد، گفت: نتایج سنجش آلودگی هوا توسط ایستگاه‌های سراسر استان نشان از آن دارد که تا پایان آذر، هرمزگان ۱۶ روز هوای پاک و ۲۱۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 549471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.