کوه‌های اطراف چلگرد درختکاری شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: جهت توریستی کردن شهر چلگرد پیشنهاد می‌شود کوه‌های اطراف این شهر درختکاری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجی‌ور در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با رئیس جهاد کشاورزی استان، با اشاره به مشکلات اساسی در حوزه کشاورزی در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: طرح‌های آبیاری تحت فشار در این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که آب کمیاب‌ترین عامل تولید محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی رابطه مستقیمی با کمیت و کیفیت منابع آب و نحوه مدیریت و استفاده از این منابع دارد لذا استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار جهت صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان و بهره‌وری، بیشتر مورد نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به نبود ادوات کشاورزی به روز و انجام کشاورزی با ابزار سنتی، گفت: شغل اغلب مردم شهرستان کوهرنگ کشاورزی است، اما هنوز تجهیزات پیشرفته‌ای وجود ندارد و لاجرم کشاورزان با ابزاری سنتی کار می‌کنند که صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه همه وظایف مربوط به تأمین تا واردات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی به جهاد کشاورزی واگذار شده است، تصریح کرد: کمبود نیرو در شهرستان کوهرنگ باعث شده که وضعیت نابسامانی در این خصوص ایجاد گردد.

غیبی‌حاجی‌ور افزود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند ساله گذشته، اهمیت استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی و بهبود تولیدات باغی در سطح شهرستان مطرح کرده که اجرای طرح چشمه چپ در شهرستان کوهرنگ بمنظور اجرای طرح آبیاری کم فشار زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان مصوب شد اما به علت کمبود اعتبارات تاکنون اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۲۲ هزار تن ماهی قزل‌آلا رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را در یک دهه اخیر به خود اختصاص داده است، گفت: در شهرستان کوهرنگ جهت احداث شیلات‌هایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم جهاد کشاورزی استان اقدام نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ حل مشکل اراضی بدون سند در شهرستان کوهرنگ که منجر به عدم کارآفرینی و اشتغال در منطقه شده و اختصاص یک دستگاه بیل مکانیکی برای کشاورزی شهرستان کوهرنگ را از رئیس جهاد کشاورزی استان خواستار شد و گفت: جهت توریستی کردن شهر چلگرد پیشنهاد می‌شود کوه‌های اطراف این شهر درختکاری شود.

کد خبر 549466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.