گرمخانه رشت نیازمند کمک‌های غیرنقدی شهروندان است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه همزمان با بارش برف، از شب گذشته تاکنون ۲۵ نفر از افراد بی‌سرپناه در دو سامانکده و گرمخانه شهرداری این شهر اسکان داده شدند، گفت: شهرداری برای نگهداری افراد بی‌سرپناه در گرمخانه نیازمند کمک‌های غیرنقدی شهروندان است.

محمد حسین واثق کارگرنیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه هواشناسی در روز یکشنبه هفته جاری، حدود ۲۰ سانتی متر بارش برف را برای شهر رشت پیش‌بینی کرده بود، تمامی نیروها، ماشین آلات و تجهیزات ستاد بحران شهرداری رشت با آمادگی کامل در نقاط مختلف این شهر مستقر شده بودند، اما مقدار بارش برف به اندازه‌ای نبود که نسبت به پاکسازی معابر اصلی و فرعی اقدام کنند.

وی افزود: موضوع نگران کننده در بارش برف روز یکشنبه، برودت و سردی هوا و وجود افراد بی سرپناه در بعضی از مناطق و محلات شهر رشت بود، که با تماس‌های مردمی با سامانه ارتباطی ۱۳۷ شهرداری، از شب گذشته تاکنون تعداد ۲۵ نفر از افراد بی‌سرپناه از سطح این شهر جمع‌آوری و در دو سامانکده و گرمخانه شهرداری در منطقه حمیدیان، نزدیک پارک دانشجو اسکان داده شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، تماس مردمی با سامانه ۱۳۷ شهرداری برای اسکان افراد بی‌سرپناه ۵۰ مورد بوده که بسیاری از این افراد جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند، گفت: در این مدت شهرداری در زمینه آبگرفتگی و انسداد معابر شهری، از سوی شهروندان هیچ گونه گزارشی نداشته است.

وی افزود: اکنون در مجموع ۷۴ نفر از افراد بی‌سرپناه در سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت اسکان دارند و دو اتاق دیگر نیز تجهیز و آماده شده تا در طول فصل زمستان، افراد بی سرپناه بیشتری در آن ساماندهی شوند.

کارگرنیا در خصوص انجام تمهیدات بهداشتی برای افراد بی سرپناه در گرمخانه در زمان همه گیری ویروس کرونا گفت: تمامی افراد بی سرپناه پس از جمع آوری زیر نظر پزشک در بخش جداگانه‌ای قرنطینه و غربالگری شده و آزمایشات کرونا و ایدز و سایر بیماری‌های ویروسی بر روی آنها انجام می‌شود و پس از اطمینان کامل از سلامتی این افراد، در گرمخانه اسکان داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد افراد بی‌سرپناه در شهر رشت افزایش یافته و بسیاری از آنان غیربومی هستند که باید پس از اسکان موقت در گرمخانه به شهر خودشان بازگردند، افزود: نگهداری این افراد نیازمند کمک‌های غیرنقدی شهروندان، مانند غذا و لباس گرم است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه شهرداری برای افراد بی‌سرپناه، تحت هیچ شرایطی کمک‌های نقدی را از شهروندان دریافت نمی‌کند و هیچ یک از نیروهای این نهاد نیز حق دریافت کمک‌های نقدی از مردم را ندارند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خودشان را برای افراد بی‌سرپناه به سازمان فرهنگی شهرداری رشت در میدان شهدای ذهاب یا به سامانکده و گرمخانه تحت نظارت این سازمان در پارک دانشجو تحویل دهند.

کد خبر 549457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.