بررسی افزایش اختیارات مدیران شهرداری مناطق در شورای شهر اراک

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی اراک گفت: در جلسه اخیر کمیسیون افزایش سطح اختیارات مدیران شهرداری‌های مناطق که در دوره‌های مختلف شورا مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، در جهت خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

داود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون نظارت، ابتدا با آسیب‌شناسی موضوع افزایش سطح اختیارات مدیران شهرداری‌های مناطق و ارائه راهکارهای عملی براساس ظرفیت‌های موجود دنبال اجرای این مهم است که در این راستا کارگروه ویژه‌ ای متشکل از اعضای شورای شهر، معاونان شهرداری و مدیران ارشد تشکیل شد.

وی افزود: لیست اقدام‌هایی که مدیران مناطق می‌توانند در راستای حذف بروکراسی اداری با درنظرگرفتن قوانین بالادستی و ظرفیت‌های موجود انجام دهند به کارگروه ارسال و پس از انطباق آن با قوانین به کمیسیون نظارت جهت بررسی ارسال شد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیشگیری شورای اسلامی شهر اراک، تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدام‌هایی که در فاز نخست به مناطق تفویض می‌شود، می‌توان به تهیه و اجرای پروژه‌های جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی شامل اعلام فراخوان، عقد قرارداد، تأیید صورت وضعیت پیمانکاران، تحویل موقت و قطعی، آزادسازی ضمانت‌نامه‌ها، در اختیار قراردادن ماشین‌آلات ضروری همچون بیل بکهو، کامیون، غلطک، نیسان به دوایر امانی مناطق، تنظیم اسناد تهاتری امتیازهای ناشی از عقب‌نشینی، در نظر گرفتن درصدی از کارانه‌ها و پاداش مدیران مناطق برای هر یک از پرسنل، بررسی صورت وضعیت پیمانکاران حوزه پسماند، در اختیار قرار گرفتن تصمیمات مرتبط با کارکرد نیروهای خدماتی و آژانس و افزایش مبلغ تنخواه گردان جهت بهبود اقدامات انجام شده اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شد شهرداری نسبت به ارائه لایحه پیشنهادی به هماهنگی دبیرخانه کارگروه در جهت افزایش سطح اختیارات مناطق به شورا اقدام کند و در صورت تعلل شهرداری در این امر، مرکز پژوهش‌ها نسبت به ارائه طرح مورد نظر به شورا اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان آخرین جلسه کمیسیون نظارت و پیشگیری شورای اسلامی شهر اراک بررسی دو نامه ارسالی از سوی مرکز پژوهش‌ها مبنی بر مبارزه با فساد و طرح شفافیت و حمایت مادی و معنوی از افشاگران به اتفاق آرا تصویب و به صحن ارجاع شد.

کد خبر 549409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.