آلومینیوم یک (۴)- سپاهان یک (۳)/ پایان ماجراجویی اراک با حذف تلخ

تیم فوتبال سپاهان با شکست در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم از جام حذفی حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، امروز از ساعت ۱۴ تیم‌های آلومینیوم و سپاهان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت پس از تساوی یک بر یک در جریان بازی، با پیروزی ۴ بر ۳ آلومینیوم در ضربات پنالتی به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و سپاهان

ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک

گل‌ها: میلاد فخرالدینی (دقیقه ۳۷) برای آلومینیوم- فرشاد احمدزاده (دقیقه ۲) برای سپاهان

اخطار: پوریا آریاکیا (دقیقه ۸۴)، محمد امیدی فر (دقیقه ۱۱۷) از آلومینیوم

آلومینیوم: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی، امیر نوری (۱۱۰- میثم مجیدی)، اسماعیل شریفات (۱۱۶- امید سینگ)، محمد علی‌نژاد، علیرضا نقی‌زاده (۷۷- نیما درودی) و میثم آقایی (۹۲- محمد امیدی فر)

سرمربی: رسول خطیبی

سپاهان: کریستوفر کنت (۱۲۰- حجت صدقی)، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریگی، سید محمد کریمی، حسن شوشتری (۸۷- سروش رفیعی)، سید محمدرضا حسینی (۴۶- سجاد شهباززاده)، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو (۸۷- محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: محرم نویدکیا

داور وسط: حسن اکرمی

شرح بازی:

دیدار آلومینیوم و سپاهان در حالی آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی بازی و روی اولین حمله، سپاهان توسط احمدزاده به گل رسید. پس از این گل اما شاگردان نویدکیا عقب نشستند و اجازه حمله به تیم میزبان دادند. آلومینیوم که بسیار جنگنده و پر قدرت بازی می کرد در اکثر نبردهای تک به تک برنده بود و پس از اینکه در اواسط نیمه نخست چندین بار روی دروازه سپاهان خطرساز شد، بالاخره روی یک ضربه ایستگاهی و به لطف اشتباه دیوار دفاعی و دروازه بان سپاهان توسط فخرالدینی به گل رسید تا در نیمه نخست همه چیز با نتیجه تساوی به پایان برسد.

سپاهان که نیمه اول خوبی را پشت سر نگذاشته بود، نیمه دوم را خیلی بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا تا اوسط نیمه بازی را در اختیار گرفت. آنها که در نبردهای یک به یک بهتر عمل می کردند در این فاصله چندین موقعیت بعضاً خیلی خوب هم پیدا کردند اما توپ ها راهی به چارچوب پیدا نکرد. در یک ربع پایانی نیمه دوم اما بازی متعادل با برتری نسبی آلومینیوم همراه بود اما باز هم گلی به ثمر نرسید تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.

در دو وقت ۱۵ دقیقه ای سپاهان یکی دو موقعیت خیلی خوب داشت تا گل بزند و این دیدار را در جریان بازی به اتمام برساند اما مهاجمان این تیم مثل شهباززاده قدر فرصت های خوب را نداشتند تا بازی به ضربات پنالتی بکشد.

در ضربات پنالتی پس از اینکه سپاهان دو ضربه را توسط شهباززاده و اسماعیلی فر از دست داد، حجت صدقی، دروازه بان سپاهان که در آخرین دقیقه بازی به جای کنت به زمین آمده بود دو ضربه بازیکنان آلومینیوم را گرفت تا کار به ضربات تکی بکشد. در ضربه پنالتی ششم اما سروش رفیعی توپ را به تیر دروازه زد تا با گل شدن ضربه پنالتی ششم آلومینیوم، بازی با پیروزی این تیم به پایان برسد.

بدین ترتیب خاطرات بد سپاهان از ۳ بازی در دی ماه در شهر اراک با این شکست و حذف تلخ تکمیل شد، حالا تنها امید سپاهان به کسب جام، رقابت های لیگ برتر است که در آن هم ۶ امتیاز از استقلال صدرنشین عقب است.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲- سپاهان) - توپ سرگردان در محوطه جریمه آلومینیوم با شوت سر ضربه نورافکن همراه شد اما توپی که می رفت که از کنار دروازه به بیرون برود را فرشاد احمدزاده قطع کرد و دروازه آلومینیوم باز شد.

۱-۱ (دقیقه ۳۷- آلومینیوم) - روی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه سپاهان فخرالدینی وقتی دید دیوار دفاعی سپاهان، زاویه را به خوبی نبسته است، ضربه اش را مستقیم به سمت چارچوب زد تا توپ دور از دستان کنت تبدیل به گل تساوی شود.

ضربات پنالتی:

ضربه اول سپاهان: گولسیانی (گل) - ضربه اول آلومینیوم: میثم مجیدی (گل)

ضربه دوم سپاهان: شهباززاده (مهار دروازه بان) - ضربه دوم آلومینیوم: محمد امیدی فر (گل)

ضربه سوم سپاهان: اسماعیلی فر (بیرون) - ضربه سوم آلومینیوم: احمدی (مهار دروازه بان)

ضربه چهارم سپاهان: خلعتبری (گل) - ضربه چهارم آلومینیوم: درودی (گل)

ضربه پنجم سپاهان: نورافکن (گل) - ضربه پنجم آلومینیوم: فخرالدینی (مهار دروازه بان)

ضربه ششم سپاهان: رفیعی (تیر دروازه) - ضربه پنجم آلومینیوم: سینگ (گل)

دقایق حساس:

دقیقه ۲۹- شوت محکم شهریار مغانلو از پشت محوطه جریمه در دستان پورحمیدی قرار گرفت.

دقیقه ۳۱- در گوشه محوطه جریمه سپاهان و از زاویه ای بسته شوت نقی زاده به پشت تور کناری دروازه سپاهان برخورد کرد.

دقیقه ۳۲- پاس تو در احمدزاده در محوطه جریمه به شوشتری رسید اما ضربه او در موقعیت تک به تک با دفع پورحمیدی همراه شد.

دقیقه ۳۳- در یک حمله سریع از سوی اراکی ها در محوطه جریمه پاس کات بک شریفات در مرکز محوطه جریمه با ضربه خطرناک نقی زاده همراه شد اما توپ در بین راه به مدافعان برخورد کرد و خطرناک ترین موقعیت آلومینیوم از دست رفت.

دقیقه ۳۸- شوت علی نژاد از درون محوطه جریمه سپاهان با واکنش کنت دور شد.

دقیقه ۳+۴۵- ارسال اسماعیلی فر از سمت راست در چند قدمی دروازه با ضربه مغانلو همراه شد اما توپ به آسمان رفت!

دقیقه ۵۶- شوت شهباززاده از پشت محوطه جریمه در دستان پورحمیدی قرار گرفت.

دقیقه ۵۷- در یک حمله سریع از سوی سپاهانی ها در سمت راست محوطه جریمه آلومینیوم توپ به شوشتری رسید که ضربه او را در ابتدا دروازه بان با یک دست برگشت داد و توپ برگشتی مغانلو نیز به تیر افقی دروازه آلومینیوم برخورد کرد.

دقیقه ۷۶- شوت علی نژاد از پشت محوطه جریمه سپاهان با برخورد به مدافعان سپاهان تغییر مسیر داد و با اختلافی کم از کنار تیر دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۹- ارسال رفیعی از پشت محوطه جریمه با ضربه سر سجاد شهباززاده از مرکز محوطه جریمه همراه شد اما توپ با اختلافی ناچیز از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

دقیقه ۹۲- شوت امیدی فر از پشت محوطه جریمه سپاهان با واکنش کنت راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۰۰- حرکت عرضی علی نژاد پشت محوطه جریمه سپاهان و شوت محکم او که در اختیار کنت قرار گرفت.

دقیقه ۱۰۶- پاس عالی منجر به تک به تک شدن شهباززاده با دروازه بان آلومینیوم شد اما ضربه شهباززاده درست به دستان پورحمیدی زده شد.

دقیقه ۱۱۱- نفوذ اسماعیلی فر به درون محوطه جریمه آلومینیوم و ضربه زمینی محکم او که با فاصله ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

مهار دو ضربه پنالتی توسط حجت صدقی دروازه بان ذخیره سپاهان که در دقیقه ۱۲۰ به بازی آمده بود اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

میلاد فخرالدینی دفاع راست آلومینیوم که گل تیمش را هم با تیزهوشی به ثمر رساند، بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 549391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.