تماس گیرندگان با آتش‌نشانی اراک موقعیت‌یابی می‌شوند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک گفت: امکان موقعیت‌یابی تماس گیرندگان تلفن همراه با آتش‌نشانی اراک فراهم شده است.

ابوالفضل عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به رویکرد جدی شهردار اراک برای تحقق شهر هوشمند، در خصوص امکان موقعیت‌یابی تماس گیرندگان تلفن همراه با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی از این امکان برخوردار شده است که حین تماس افراد با سامانه ۱۲۵ موقعیت مکانی آنها را به دست آورد تا بتواند زودتر به محل حادثه رفته و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: زمانی که با تلفن‌های همراه با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود، لوکیشن فرد تماس گیرنده برای سازمان آتش‌نشانی به صورت دقیق نمایش داده می‌شود و از این طریق ناجیان همیشه در صحنه ۱۲۵ اراک، زودتر به محل حادثه رفته و امدادرسانی به حادثه نیز تسریع می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک با اشاره به اینکه پیگیر برخوردار شدن از موقعیت‌یابی تماس‌های دریافتی از طریق تلفن ثابت نیز هستیم، تاکید کرد: امکان تشخیص موقعیت به شدت در تسریع امدادرسانی در حوادث مؤثر است.

کد خبر 549372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.