حفاری‌ها عمر آسفالت معابر را کاهش داده است

معاون عمرانی شهردار شیروان گفت: حفاری‌ها و اجرای طرح اگو، عمر مفید آسفالت معابر این شهر خراسان شمالی را به کمتر از پنج سال کاهش داده است.

به گزارش ایمنا، مسعود الهی با بیان اینکه اعتبارات موجود پاسخگوی اجرای آسفالت همه معابر شهر نیست، اظهار کرد: هزینه هر تن قیر، ۹۰ میلیون ریال است که برای خدمات‌دهی هرچه بهتر به شهروندان باید اعتبارات و قیر رایگان بیشتری به شهرداری اختصاص داد.

وی در خصوص وضعیت کنونی آسفالت معابر شهری شیروان، افزود: یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار محدوده خدماتی این شهر است که ۳۲۰ هکتار معادل سه میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع آن معابر است و سالانه حدود ۵۰ میلیارد ریال برای جدول‌گذاری آن هزینه می‌شود.

معاون عمرانی شهردار شیروان تاکید کرد: به دلیل حجم بالای کار، کمبود اعتبار و زمان‌بر بودن بسیاری از مکان‌ها هنوز جدول‌گذاری معابر انجام نشده که پیگیر سرعت‌بخشی به آن هستیم.

وی با اشاره به تخریب آسفالت بر اثر بارندگی‌ها، گفت: چنانچه جدول‌گذاری و مدیریت آب‌های سطحی بهتر انجام شود آب مانع نفوذ به آسفالت و خراب شدن زودهنگام آن می‌شود.

الهی تصریح کرد: امسال ۸۵ هزار مترمربع از معابر سطح این شهر با ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی آسفالت شد و به تازگی برای آسفالت ۲۹ هزار مترمربع با سازمان همیاری‌ها قرارداد منعقد شده است که ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده و مابقی باید از محل اعتبارات داخلی هزینه شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 549344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.