رونمایی از ۲۵ اتوبوس‌ جدید در مشهد

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: در هفته هوای پاک از ۲۵ دستگاه‌ اتوبوس با استاندارد یورو چهار و پنج که از آلایندگی بسیار پایینی برخوردار است، رونمایی خواهد شد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تشریح ویژه برنامه‌های مدیریت شهری برای هفته هوای پاک، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا، مدیریت شهری به سهم خود اقداماتی را در این حوزه برای هفته هوای پاک در نظر گرفته است و در همین راستا تمام خودروهای خدمات شهری در این هفته از نظر میزان آلایندگی سنجش خواهند شد و در صورت وجود مشکل، رفع نقص می‌شود.

وی به فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو در این هفته اشاره کرد و افزود: در راستای رفاه حال مراجعان به این مراکز نوبت‌دهی به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: تشدید فعالیت گشت آلاینده‌ها در بزرگراه‌های شهری و مشارکت با سمن‌ها در زمینه آموزش حفظ محیط زیست به شهروندان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته هوای پاک است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته هوای پاک در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: اکران پیام‌های مرتبط با هوای پاک از طریق مانیتور ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار شهری، کاشت گونه‌های مؤثر در پایانه‌های مسافربری و ایستگاه سوارها ، اجرای کمپین soot (تست دوده ) برای همه اتوبوس‌ها، شناسایی اتوبوس‌های دودزا و اعمال قانون ناوگان باری سطح شهر که فاقد معاینه فنی هستند ازجمله اقدامات این حوزه به مناسبت هفته هوای پاک خواهد بود.

یعقوبی ادامه داد: همچنین در هفته هوای پاک از ۲۵ دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو چهار و یورو پنج که از آلایندگی بسیار پایینی برخوردار است، رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به معاینه فنی ناوگان فعال اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در هفته هوای پاک، اضافه کرد: در راستای بازسازی این ناوگان، معاینه فنی خودروهای مدل ۹۱ تا ۹۶ که از آذرماه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، ضمن اشاره به ویژه‌برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت هفته هوای پاک، گفت: برگزاری کوه‌پیمایی خانوادگی در ارتفاعات مشهد، اجرای برنامه‌های خلاقانه با مشارکت تشکل‌ها و گروه‌های مردمی فعال در قالب نقاشی، درخت‌کاری و اجرای پرفورمنس‌های مختلف و اکران‌های شهری با موضوع هوای پاک به متراژ بیش از یک‌هزار مترمربع بخشی از اقدامات این سازمان به مناسبت هفته هوای پاک است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های پاک‌بانان طبیعت در هفت حوض، دوچرخه‌سواری در مناطق شهری، اجرای برنامه‌های آموزشی در فرهنگ‌سرای خانواده، تشکیل حلقه انسانی توسط گروه‌های دوام ثامن و تشکل‌ها در میدان شهدا از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد در هفته هوای پاک خواهد بود.

کد خبر 549342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.