وضعیت شیوع بیماری زنانه «اندومتریوز» در کشور

رئیس چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، در ارتباط با روش‌های درمان ناباروری با استفاده از جراحی‌های کم‌تهاجمی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا صادقی، امروز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست خبری چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، با عنوان این مطلب که بیماری اندومتریوز یکی از مباحث مهم حوزه تخصصی زنان و نازایی است، اظهار کرد: تشخیص دیگرهنگام این عارضه برای زنان با مشکلاتی همراه است و می‌تواند زندگی مشترک زوجین را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر ارائه خدمات تخصصی درمان اندومتریوز، افزود: نگاه ویژه به آموزش نیروی متخصص در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، گفت: وقتی گفته می‌شود جراحی اندومتریوز، یعنی یک تیم تخصصی از رشته‌های مختلف پزشکی حضور دارند؛ زیرا درمان اندومتریوز نیاز به بررسی‌های دقیق و علمی قبل از عمل جراحی دارد.

وی ادامه داد: ایران در حوزه پزشکی نسبت به سایر حوزه‌های دیگر، از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

انجام دو جراحی زنده در چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز

رؤیا پادمهر، فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و دبیر علمی کنگره، افزود: امسال هم این کنگره به صورت وبینار برگزار خواهد شد و البته تعداد محدودی از همکاران حضور خواهند داشت.

وی گفت: ۱۱ سخنران بین‌المللی خواهیم داشت که از چهره‌های نامدار حوزه درمان ناباروری در جهان هستند.

پادمهر ادامه داد: از اساتید مجرب داخلی نیز برای سخنرانی در کنگره دعوت شده است. ضمن اینکه در طول برگزاری کنگره، دو جراحی زنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز اول کنگره به فستیوال فیلم‌های لاپاراسکوپی زنان اختصاص یافته است که در نتیجه آن، همکاران متخصص ما با روش‌های جراحی‌های کم‌تهاجمی آشنا می‌شوند.

پادمهر تاکید کرد: در کنگره امسال، یک پنل آموزشی برای افرادی که با تیم درمان همکاری دارند، در نظر گرفته شده است؛ زیرا تیم درمان فقط پزشکان نیستند و نیروهای پرستاری و…، در کنار پزشکان حضور دارند.

روش‌های تشخیصی اندومتریوز به سرعت پیشرفت کرد

در ادامه این نشست خبری، خدیجه شادجو جراح و متخصص زنان و زایمان، گفت: اندومتریوز تا چند دهه قبل یک مقوله ناشناخته بود، اما روش‌های تشخیصی به سرعت پیشرفت کرد و امروز شاهد هستیم که روش‌های درمان اندومتریوز در کشور ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: تشخیص صحیح در کنار تیم درمان، از اهمیت زیادی در مسیر درمان اندومتریوز برخوردار است.

همچنین، علی صادقی‌تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، با اشاره به اهمیت درمان ناباروری گفت: مقوله جمعیت، یکی از دغدغه‌های کشور ما است و درمان ناباروری در زمینه افزایش جمعیت خیلی اثرگذار است.

وی افزود: با توجه به عارضه اندومتریوز که منجر به ناباروری می‌شود، روش‌های درمان این عارضه از اهمیت زیادی در مسیر افزایش جمعیت کشور برخوردار است.

صادقی‌تبار ادامه داد: برگزاری این کنگره‌ها تأثیر زیادی برای سوق دادن زوجین نابارور به مسیر درست درمان ناباروری داشته است.

وی با اشاره به توانایی علمی متخصصان ایرانی در جهان، افزود: عارضه اندومتریوز در کشورهای همسایه و خاورمیانه مورد غفلت واقع شده و ما می‌توانیم این خدمات و دانش را برای این قبیل کشورها ارائه بدهیم.

چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز در تاریخ ۷، ۸، ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ با حضور اساتید و جراحان نامدار ایران و جهان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 549336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.