آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرداری رودسر

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر از آماده باش تمامی نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای مقابله حوادث بارش باران و برف خبر داد.

رضا صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمامی نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری رودسر بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان گیلان برای بارش باران و برف در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در حالت آماده‌باش هستند و طی این مدت تمامی مرخصی‌ها لغو شده است.

وی افزود: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری رودسر برگزار و این ستاد شیفت بندی و چارت بندی شده است و همه نیروهای شهرداری به وظایف و مسئولیت خود در هنگام بحران به خوبی آشنا هستند و در هنگام بارش برف با حضور در مناطق تعیین شده به صورت ۲۴ ساعته، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر با بیان اینکه تمامی نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر به سیستم ارتباطی بی سیم مجهز هستند، تا در هنگام بارش شدید برف در صورت قطع شدن آنتن تلفن همراه، ارتباط نیروها با خللی مواجه نشود، گفت: شهرداری مجهز به ژنراتور برق بوده و در واحدهای خدمات شهری، موتوری و ستاد مرکزی مدیریت بحران برای مواقع بحرانی برق اضطراری پیش بینی شده است.

صفری افزود: شهرداری رودسر دارای سه دستگاه لودر، یک دست بابکت، دو دستگاه برف‌روب، پنج دستگاه کمپرسی، هفت دستگاه خودرو آتش نشانی بوده و همه ماشین آلات به‌روزرسانی شده و دو تانکر هشت هزار لیتری و پنج هزار لیتری سوخت گازوئیل خودروها نیز خریداری و ذخیره شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری حدود ۵۰ تن نمک خریداری و در انبار دپو کرده و در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک‌پاشی خیابان‌ها انجام خواهد شد، اما به
شهروندان به ویژه والدین توصیه می‌شود؛ بعد از بارش برف و ساعات اولیه صبح در هنگام تردد در معابر یخ زده و لغزنده، مراقب خود و فرزندان باشند.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر یادآور شد: تهیه و جانمایی باکس‌های مخصوص مخلوط شن و ماسه در بعضی از مناطق شهری برای استفاده شهروندان در هنگام بارش برف شدید و یخ زدگی معابر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فضای سبز شهرداری رودسر درختان پرخطر فضای سبز شهری و حاشیه رودخانه‌ها را برای جلوگیری از شکسته شدن شاخه‌ها، وقوع حوادث و مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها در هنگام بارندگی هرس کرده است.

صفری با بیان اینکه برای زمان بارش برف، تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: شهروندان در هنگام برف‌روبی معابر از پارک خودرو در خیابان‌ها خودداری کنند، زیرا این اقدام مردم باعث اختلال در خدمات رسانی شده و احتمال جریمه خودرو آنها توسط پلیس راهور وجود دارد.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 549197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.