آماده‌باش ۱۲۰ نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا

سرپرست شهرداری بندرآستارا از آماده‌باش کامل ۱۲۰ نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای مقابله با حوادث بارش باران و برف خبر داد.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان گیلان برای بارش باران و برف در روزهای یک شنبه و دوشنبه هفته جاری، حدود ۱۲۰ نفر از نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرداری دارای سه دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بابکت، چهار دستگاه خودروی کامیون و دو دستگاه خودروی خاور مجهز به زنجیر چرخ بوده و سرویس و تعمیرات لازم روی تمام ماشین‌آلات انجام شده است. دو تانکر دو هزار لیتری سوخت گازوئیل مورد نیاز خودروها نیز ذخیره شده است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی این شهرستان که ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند، افزود: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا صبح امروز تشکیل شد و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی شده‌اند تا هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی می‌کنند و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری خواهند کرد، خاطرنشان کرد: شهرداری ۳۰ تن نمک خریداری کرده تا در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک‌پاشی خیابان‌ها را انجام دهد.

نوپور با بیان اینکه برای زمان بارش برف، تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: شهروندان در هنگام برف‌روبی معابر از پارک خودرو در خیابان‌ها خودداری کنند تا خدمات‌رسانی به آنها دچار اختلال نشود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 549154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.