«پرهیز از رفتارهای پرخطر» برای ایمن‌مداری شهروندان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شعار «پرهیز از رفتارهای پرخطر» به معنای جلوگیری از رفتارهای پرخطر در همه زمینه‌ها است که ایمن‌مداری شهروندان را به همراه دارد.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش حوادث با ایمن‌مداری شهروندان، شعاری که در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان مطرح شد و در سطح کشور نیز رواج یافت، «پرهیز از رفتارهای پرخطر» به معنای جلوگیری از رفتارهای پرخطر در همه زمینه‌ها است که ایمن‌مداری شهروندان را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ایمنی باید برای کودکان در خانواده و مهد کودک‌ها در دستور کار قرار گیرد تا شهروندان از سنین کودکی این موارد را بدانند و حوادث کاهش یابد، افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز در این زمینه وظیفه خطیری دارد و با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر این آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما در تلاش هستیم با دریافت مجوز به صورت حضوری نیز کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: والدین برای این آموزش‌ها باید مطالعه داشته باشند تا چنان‌چه موردی را به طور صحیح و کامل نمی‌دانند، اطلاعات خود را تکمیل و به فرزندان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها این موارد را تمرین کرده و خود را برای مواقع اضطراری آماده کنند؛ یکی از حوادث شایع، پریدن جسم در گلو است که آموزش نجات آن شاید کمتر از یک دقیقه طول بکشد، اما ممکن است جان یک نفر را نجات دهد.

کاوه‌آهنگران با بیان اینکه رسانه‌ها نیز نقش بسزایی در آموزش شهروندان دارند، افزود: شهروندان بدانند پیشگیری بهتر از درمان بوده و اگر موارد ایمنی از طرف آنها رعایت شود، شهر و کشور در ایمنی کامل به سر خواهد برد.

کد خبر 549131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.