ورود موج ضعیف ناپایداری به استان از دوشنبه/آغاز بارش در نیمه غربی و جنوبی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود موج ضعیف ناپایداری تا روز دوشنبه به استان خبر داد و گفت: از عصر روز دوشنبه با نزدیک شدن موج ناپایدار، ‌افزایش ابر و از اواخر وقت بارش برف و باران به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان آغاز خواهد شد و تا اواسط سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا بر روی استان است، بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در ساعت بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن موج ناپایداری به استان، افزود: از عصر روز دوشنبه با نزدیک شدن موج ناپایدار، افزایش ابر و از اواخر وقت بارش برف و باران به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان آغاز خواهد شد و تا اواسط سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای روز سه‌شنبه نیز بارش پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در استان را پیش‌بینی کرد و گفت: کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان بین سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.

وی کیفیت احتمالی هوا تا روز چهارشنبه را سالم دانست و توضیح داد: وضعیت هوای امروز، قسمتی تا نیمه ابری گاهی با وزش باد شدید است و برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

آقایی شهرستان اردستان با ۱۸ درجه سانتی‌گراد را گرم‌ترین نقطه استان معرفی کرد و ادامه داد: بوئین و میاندشت نیز با منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان به شمار می‌آیند، بیشینه دمای هوای اصفهان امروز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد و صبح فردا به منفی سه درجه سانتی‌گراد می‌رسد. میزان بارش‌ها در شهرستان سمیرم شش میلی‌متر باران و هفت سانتی‌متر برف، بوئین و میاندشت یک میلی‌متر بارش و دهق دو میلی‌متر بارش ثبت شده است.

کد خبر 549112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.