یک دهم مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ تا بیشتر از ۱۰ روز ناقل ویروس هستند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر ۱۰ فرد مبتلا به بیماری کووید-۱۹، یک نفر ممکن است بیش از ۱۰ روز ناقل بیماری باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان انگلیسی اخیراً اعلام کردند که با یک آزمایش جدید می‌توان تشخیص داد که آیا ویروس کرونا هنوز در بدن افراد مبتلا فعال است یا خیر. پژوهشگران ۱۷۶ فرد که نتیجه آزمایش PCR آن‌ها مثبت بود را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که ۱۳ درصد افراد پس از گذشت ۱۰ روز از بیماری دارای سطوحی از ویروس فعال بودند، بنابراین بیماری آن‌ها همچنان می‌تواند مسری باشد.

با توجه به نتایج این مطالعه، سطوح ویروس کرونای فعال در برخی از شرکت کنندگان تا ۶۸ روز نیز ادامه داشت. با وجود اینکه مطالعه انجام شده نسبتاً کوچک است، اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس بالقوه فعال ممکن است گاهی تا بیش از یک دوره ۱۰ روزه باقی بماند. به گفته محققان، افرادی که ویروس کرونا در بدن آن‌ها تا بیش از ۱۰ روز فعال بود هیچ علائم بالینی قابل توجهی نداشتند، بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که این افراد قابل پیش بینی نیستند.

آزمایش‌های استاندارد PCR وجود قطعات ویروس را مورد بررسی قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که آیا افراد اخیراً به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر، اما نمی‌توانند تشخیص دهند که آیا ویروس هنوز فعال است. آزمایش جدید برای تشخیص فعال بودن ویروس کرونا هنوز در دسترس قرار نگرفته است. با وجود اینکه لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد، اما این آزمایش می‌تواند در شرایط خاص برای محافظت از افراد آسیب‌پذیر مفید واقع شود. در بعضی از محیط‌ها مانند خوابگاه‌ها که افراد پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ باز می‌گردند و بیماری آن‌ها پس از گذشت ۱۰ روز همچنان مسری است، سلامت عمومی افراد ممکن است در خطر باشد.

نتایج این مطالعه در مجله بین المللی Infectious Diseases منتشر شده است.

کد خبر 549099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.