اصفهان سرآمد ماساژ شهرهای ایران است

مدیر آموزشگاه آرامش ایرانیان گفت: هر شخصی ممکن است از شغلی که دارد راضی نباشد پس برای اینکه این اتفاق برای شخصی که وارد حرفه ماساژ می‌شود رخ ندهد، به افراد پیشنهاد می‌کنیم نخست یک دوره راحت و با قیمت مناسب ماساژ را بگذرانند و پس از آن دوره تصمیم بگیرند که می‌خواهند کار کنند یا خیر.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن فارغ‌التحصیلان کاربران ماساژ آموزشگاه آرامش ایرانیان روز گذشته با حضور خبرنگاران برگزار شد که رسول تشیعی مدیر این آموزشگاه در این مراسم اظهار کرد: آن زمانی که اروپا در اوج فقر و ناتوانی بود، دانشگاه جندی‌شاپور اهواز رشته‌ای به نام درک داشت و کار آموزش ماساژ را انجام می‌داد.

فردی از سوئد می‌آید، ماساژ را یاد می‌گیرد و در کشور خود بومی سازی می‌کند و در حال حاضر بیشتر افراد ماساژ سوئدی را می‌شناسند، اما اگر با این نوع ماساژ آشنا باشیم متوجه می‌شویم مانند کار گرمابه و دلاک‌های ایران است.

وی ادامه داد: زمانی که به ایران بازگشتم به این نتیجه رسیدم هرکس می‌خواهد کار ماساژ را انجام دهد باید توانمندی‌های دیگر مانند فن بیان و ارتباط با مشتری را داشته باشد. هر شخصی ممکن است از شغلی که دارد راضی نباشد پس برای اینکه این اتفاق برای شخصی که وارد حرفه ماساژ می‌شود رخ ندهد، به افراد پیشنهاد می‌کنیم نخست یک دوره راحت و با قیمت مناسب ماساژ را بگذرانند و پس از آن دوره تصمیم بگیرند که می‌خواهند کار کنند یا خیر، بعد از این مرحله به جز اینکه کار ماساژ را به هنرجو یاد می‌دهیم، کارهای دیگر مانند فن بیان، سخنوری، جذب مشتری و اعتماد به نفس را هم آموزش می‌دهیم.

مدیر آموزشگاه آرامش ایرانیان با بیان اینکه بسیاری از افراد ماساژ را به صورت غلط آموزش می‌دهند، تصریح کرد: تعدادی از افراد فکر می‌کنند ماساژ یعنی آناتومی و فیزیولوژی و عده‌ای دیگر فکر می‌کنند ماساژ یعنی دست ورزی روی بدن، در صورتی که ماساژ هر دوی این موارد است. طبق آمار پورتال فنی حرفه‌ای هزار و ۵۰۰ هنرجو ثبت شده است و حدود ۷۰۰ نفر را هم از سال ۹۳ خارج از پورتال آموزش دادیم.

تشیعی اضافه کرد: اصفهان سرآمد ماساژ شهرهای ایران است و ۱۰ استانداردی که در فنی حرفه‌ای برای ماساژ وجود دارد را اصفهانی‌ها نوشتند و نشان دهنده پیشرفت است. این رشته در اصفهان فرهنگ‌سازی شده است و کار می‌شود البته یک سری مشکلات وجود دارد که به کمک اتحادیه قرار است کارهای بیشتری در زمینه فرهنگ‌سازی ماساژ انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های ماساژ طبق استانداردها انجام می‌شود؛ ممنوعیت‌های ماساژ یکی از آموزش‌هایی است که داریم و طبق آن نقاط ممنوعه بدن را معرفی می‌کنیم.

مدیر آموزشگاه آرامش ایرانیان افزود: ماساژ جریان خون بدن را بالا می‌برد و باعث می‌شود خون تازه در داخل بدن جریان پیدا کند، پس از ۱۴ سال تجربه در این رشته می‌توانم بگویم ماساژ پرونده پزشکی سرطان، سکته و بیماری‌های شایع را پاک می‌کند.

تشیعی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا در شهرهایی همچون تهران استخرها و حمام‌های عمومی خدمات ماساژ ارائه می‌کنند ولی در اصفهان این موضوع کمتر دیده می‌شود؟ گفت: اتحادیه ماساژ هر شهر متفاوت است، در تهران فعالیت‌های ماساژ زیر نظر اتحادیه گرمابه‌داران و در اصفهان زیر نظر اتحادیه آرایشگران است.

وی با اشاره به اینکه هر بار ماساژ طبق نرخ‌گذاری افراد از صد هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون تومان هم دارد، اظهار کرد: شروع هر کاری سرمایه‌گذاری زیادی می‌خواهد، اما در ماساژ با دو میلیون تومان سرمایه می‌توانید وارد بازار کار شوید و با هزینه‌های بیشتر کار خود را گسترش دهید.

مدیر آموزشگاه آرامش ایرانیان ادامه داد: در سال ۹۳ وقتی کار ماساژ را شروع کردیم به دلیل اینکه فرهنگ‌سازی نشده بود تعداد هنرجویان کمی داشتیم، اما به مرور زمان همکاران دیگر هم به ما اضافه شدند. من از حضور همکار در کنار خودم لذت می‌برم زیرا فردی وجود دارد که با او رقابت کنم و به واسطه تبلیغات کار نیز ما بیشتر دیده شود. در حال حاضر دوره‌های کامل و حرفه‌ای تری نسبت به سال ۹۳ داریم.

تشیعی خاطر نشان کرد: ماساژور یک وسیله است که بدن افراد را ماساژ می‌دهد. به آقایی که ماساژ انجام می‌دهد ماسور، به خانمی که ماساژ انجام می‌دهد ماسوز و به جمع اینها ماژیست می‌گویند.

کد خبر 549098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.