افتتاح شعب تصادفات در دادسرای کاشان/لزوم توجه به کاهش اطاله دادرسی

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با اشاره به افتتاح شعب تصادفات در دادسرای این شهرستان گفت: کاهش اطاله دادرسی به منظور جلب رضایت مردمی، پرداخت به هنگام و سریع دیه به زیان‌دیده، کاهش حجم پرونده‌های ورودی در حوزه تصادفات به دادسراها و دادگاه و حمایت از شرکت بیمه‌ای از اهداف اجرای این طرح است.

روح‌الله دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات دستگاه قضا بررسی پرونده تصادفات است، اظهار کرد: این پرونده‌ها حجم بالایی از پرونده‌های کیفری شهرستان کاشان را تشکیل می‌دهد و این موضوع مهم فکر بسیاری از دستگاه‌ها را به خود مشغول کرده است.

وی افزود: در این زمینه همه تحقیقات مورد نیاز شامل گواهی مرتبط با پزشکی قانونی و صورتجلسه‌های کلانتری و پاسگاه در شوراهای حل اختلاف پیگیری می‌شود و پس از احراز و قطعیت نوع و میزان صدمات وارد شده و میزان دیه تعیین شده با صدور گواهی از سوی مقام قضائی در شورا، شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت خسارت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با اشاره به افتتاح شعب تصادفات در دادسرای کاشان تصریح کرد: کاهش اطاله دادرسی به منظور جلب رضایت مردمی، پرداخت به هنگام و سریع دیه به زیان‌دیده، کاهش حجم پرونده‌های ورودی در حوزه تصادفات به دادسراها و دادگاه و حمایت از شرکت بیمه‌ای از اهداف اجرای این طرح است.

حجم عمده پرونده‌های شهرستان کاشان پرونده تصادف بوده است

وی افزود: حجم عمده پرونده‌های شهرستان کاشان پرونده تصادف بوده است در حالی که تاکید داریم دستگاه‌های مختلف باید در پیشگیری از وقوع تصادفات همت کنند.

دهقانی با بیان اینکه شهرداری باید در رفع نقاط پرخطر شناسایی شده توسط پلیس راهور، اهتمام ورزد، تصریح کرد: در مورد بلوار فرش تاکید شده محورهای انتهایی جزو مسیر قرار گرفته شود و از آنجا که خطر جانی برای شهروندان دارد مسدود شد و پیگیر این موضوع هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه لازم است در پرداخت حق بیمه سرعت لازم وجود داشته باشد، افزود: قبلاً در بررسی پرونده تصادفات مدت زمان زیادی باید سپری می‌شد اما با این شیوه مراحل اضافی حذف می‌شود؛ به نحوی که به صورت مستقیم به سیستم شورای حل اختلاف ارجاع و اقدامات صورت می‌پذیرد و این موضوع مستلزم آن است که اعضای شورای حل اختلاف به صورت مستمر حضور داشته باشد.

کد خبر 549071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.