افتتاح مدرسه حق‌پناه در ناحیه ۴ اصفهان/اهمیت تلاش مدافعان دانایی در عرصه مدرسه‌سازی

مدرسه حق‌پناه با تأمین اعتبار از سوی خیر مدرسه‌ساز بهروز حق‌پناه، در ناحیه چهار آموزش و پرورش اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نسیمی سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان اصفهان در مراسم افتتاح مدرسه حق‌پناه با بیان اینکه کار خیرین مدرسه‌ساز مصداق جهاد اکبر است، اظهار کرد: احداث این پروژه از اواخر سال ۹۷ شروع شده است و این مدرسه در حال حاضر به صورت رسمی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه صفر تا صد این پروژه توسط خیر مدرسه‌ساز، بهروز حق‌پناه تأمین اعتبار شده است، افزود: وظیفه ما در اداره نوسازی این است که این پروژه‌ها را اجرا کنیم اما با توجه به شرایط اقتصادی، خیران به کمک ما آمدند تا بتوانیم فضای مناسب آموزشی برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز با اشاره به ایام عملیات کربلای پنج، گفت: در دفاع مقدس صحنه‌هایی داشتیم که چه بسا افرادی را از حضور در میدان مجاهدت منصرف می‌کرد اما تصمیم مبتنی با عشق و عقلانیت باعث می‌شد فرد هستی خود را در راه دفاع از وطن بگذارد.

وی افزود: امروز هم شاهد چنین فداکاری و گذشتی هستیم، در حالی که بسیاری از افراد توان خدمت‌رسانی دارند اما ممکن است نتوانند این کار را انجام دهند، اما خیرین این توفیق الهی را پیدا کرده‌اند و زحمات آنها قابل تقدیر است.

تلاش رزمندگان جبهه اقتصادی در عرصه مدرسه‌سازی

در ادامه این مراسم مجتبی ملااحمدی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، اظهار کرد: اگر دیروز رزمندگان دفاع مقدس برای حفظ کشور ایثار کردند، امروز هم رزمندگان جبهه اقتصادی و مدافعان دانایی در این کشور در عرصه مدرسه‌سازی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از مدارس استان توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده یا در حال ساخت است، افزود: حضور و همراهی مسئولان در کنار خیران جای قدردانی دارد. قراری گذاشته‌ایم که در هر افتتاح مدرسه، یکی از خیران بانی ساخت مدرسه‌ای در استان شود.

خیران گام‌های بلندی در زمینه مدرسه‌سازی برداشتند

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه این دومین افتتاحیه در دو هفته اخیر در این ناحیه است، اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده این است که قدم‌های بزرگی در زمینه تأمین فضاهای آموزشی در این ناحیه برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه وارد قرن دوم آموزش و پرورش استان از بعد از تأسیس اداره معارف در سال ۱۲۹۸ شده‌ایم، گفت: در طول این مدت هزاران خیّر در کنار آموزش و پرورش استان بودند، به ویژه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این اتفاق چند برابر شده و خیران گام‌های بلندی در زمینه مدرسه‌سازی برداشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به تربیت صدها و هزاران دانش‌آموز در مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: در تربیت و پرورش این دانش‌آموزان همه خیران مدرسه‌ساز نقش دارند و قدردان زحمات آنها هستیم.

افتتاح مدرسه حق پناه در ناحیه ۴ اصفهان/اهمیت تلاش مدافعان دانایی در عرصه مدرسه‌سازی

از تمام کارهای خیر مدرسه‌سازی اصلح است

بهروز حق‌پناه، خیر مدرسه‌ساز اصفهان نیز با بیان اینکه از بین تمام کارهای خیری که می‌توان انجام داد شاید مدرسه‌سازی اصلح باشد، گفت: برای بهبود شرایط هیچ راهی جز حرکت به سمت علم و فرهنگ نداریم و باید آینده‌سازان این کشور در مدارس پرورش یابند.

وی افزود: امروز چاره‌ای جز این نداریم که فرزندانمان را برای پیشرفت و تعالی یاری دهیم و امیدوارم بتوانیم همچنان در مسیر مدرسه‌سازی قدم برداریم.

ایثار و فداکاری خیران ادامه دارد

حسن اکلیلی، بازیگر پیشکسوت و سفیر مدرسه‌سازی استان اصفهان نیز در این مراسم با قدردانی از خانواده حق‌پناه خصوصاً پدر و مادر این خیر که خود خیر مدرسه‌ساز هستند، اظهار امیدواری کرد که مدرسه‌سازی در این خانواده مثل درختی بارور شود و ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر مراسم انتظار داریم کار خیر بعدی شروع شود و این مسیر ادامه داشته باشد، گفت: خیران اصفهان در همه بخش‌ها درخشیده‌اند و شک نکنید این ایثار و فداکاری ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، مدرسه حق‌پناه با زیربنای ۱۴۸۴ متر مربع، متراژ محوطه سازی ۲۰۰۶ متر مربع، متراژ زمین ۳۲۷۵ متر مربع، متراژ دیوارکشی ۱۴۰ متر، متراژ سرویس بهداشتی ۸۰ متر مربع و سازه اسکلت بتنی احداث شده است. این مدرسه شامل ۱۵ باب کلاس درس، پنج باب اتاق اداری و معلم، دو باب کارگاه، یک باب آزمایشگاه و یک باب اتاق بهداشت است.

در مراسم افتتاح مدرسه حق‌پناه، مجید نسیمی سرپرست جدید اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار، مجتبی ملااحمدی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، بهروز حق‌پناه خیر مدرسه‌ساز و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و فرهنگیان استان حضور داشتند.

در پایان این مراسم توافق ساخت یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه توسط خیر مدرسه‌ساز، بهروز حق پناه در ناحیه چهار اصفهان و یک باب مدرسه شش کلاسه در شهرستان چادگان توسط خیر مدرسه‌ساز حاج محمدحسین جزی به امضا رسید.

کد خبر 549068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.