طرح شفافیت در شهرداری اهواز اجرا می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: عمده مسائل شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی و معاملات است که در صورت شفاف شدن بسیاری از موضوعات حل می‌شود.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح شفافیت در شورای اسلامی و شهرداری اهواز آغاز شده است و از نمونه آن می‌توان به راه‌اندازی سامانه نیروی انسانی اشاره کرد.

وی افزود: در ادامه اجرای طرح شفافیت شورای اسلامی شهر اهواز طی مصوبه‌ای اعلام کرد که از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری همه معاملات متوسط و کلان شهرداری اهواز باید از طریق سامانه ستاد انجام شود چرا که پیش از این با وجود الزام قانونی این امر صورت نمی‌گرفت، همچنین برای معاملات خرد نیز طرحی ارائه دادیم که بتوانیم در معاملات جزئی نیز نظارت و شفافیت داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: ممیزی املاک و ارائه گزارش مالی به صورت شش ماهه توسط شهرداری و شواری اسلامی شهر به مردم نیز از جمله مواردی هستند که در راستای طرح شفافیت در حال انجام آن هستیم.

وی تصریح کرد: پیش از این سازمان‌ها و شهردار به صورت جداگانه با حسابرس قرارداد منعقد می‌کردند که این یک اشتباه بود که صورت می‌گرفت زیرا حسابرسی وظیفه و کار نظارتی شورای شهر است و از این پس شورای این کار را انجام می‌دهد.

محمودی با بیان اینکه حسابرسی یکی از موضوعات جدی شفافیت و بحث نظارت شورای اسلامی بر عملکرد سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق است، گفت: بر همین اساس در نوع حسابرسی و گزارش‌های آنها نیز تغییراتی ایجاد کردیم که علاوه بر ارائه گزارش حسابرسی مالی، گزارش‌های مدیریتی و اشکالات مدیریت موجود و ترک فعل‌ها را نیز ارائه کند و به صورت ماهیانه گزارش‌ها و روند کار از حسابرس‌ها دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: هوشمندسازی خدمات نیز یکی از موارد مهم شفافیت و ارائه خدمات به ویژه در شهرسازی است و از شهرداری خواسته شده است در این مورد ورود کند زیرا نزدیک به ۷۰ درصد مراجعات به شهرداری به استعلامات و انتقالات، مربوط می‌شود. به طور کلی به سمتی حرکت می‌کنیم که در  حوزه مدیریت شهری شفافیت ایجاد شود.

کد خبر 549020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.