مهار حریق ساختمان متروکه‌

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: در پی گزارش شهروندان مبنی بر مشاهده حریق در یکی از مناطق شهر، نیروهای عملیاتی سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دو تیم عملیاتی از ایستگاه شماره یک آتش نشانی گرگان در پی گزارش شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر رؤیت یک مورد حریق منزل مسکونی در لاله سوم پشت پارکینگ طبقاتی اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه ساختمان متروکه‌ای به دلیل نگهداری حجم زیادی از ضایعات و داشتن سقف شیروانی دچار حریق شده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: به دلیل حضور نداشتن مالک نیروهای عملیاتی با برش قفل درب ورود به داخل راه پیدا کردند و پس از دسترسی اقدام به لوله کشی، آبرسانی و اطفا حریق کردند؛ خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشته و با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی از سرایت حریق به منازل مجاور جلوگیری به عمل آمد.

صفری با اشاره به ایمنی ساختمان‌های متروکه، تصریح کرد: بر اساس قانون مسئولیت، ایمنی این ساختمان‌ها بر عهده مالکان بوده و در صورت وقوع هر نوع حادثه‌ای مالک در قبال آن مسئول است و از این رو توصیه می‌شود که نسبت به ایمن‌سازی این اماکن اقدام شود.

وی اضافه کرد: وجود انبارهای ضایعات علاوه بر اینکه سیمای شهر را به هم می‌زند خطر آتش سوزی و سرایت آن به منازل مجاور نیز وجود دارد و اطفا حریق در این انبارها بسیار سخت و پرزحمت است.

کد خبر 548979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.