بهره‌برداری از ۳۲ پروژه با هزینه ۵۸۰ میلیارد ریال در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در مجموع برای ۳۲ پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید اعتباری معادل ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه شهری که با حضور شهردار مشهد و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: نکته اصلی در حوزه ایمنی پیشگیری و آموزش است که تا کنون اقدامات خوبی در این حوزه توسط سازمان آتش نشانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی و تجهیز کردن این ایستگاه‌ها متناسب با توسعه شهراست.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه اکنون ۵۳ ایستگاه و پایگاه آتش نشانی داریم، اظهار کرد: برای جانمایی ایستگاه‌های جدید نیز متناسب با نیازها و اولویت‌ها برنامه ریزی شد که در این راستا ایستگاه ۵۴ در بولوار مجلسی با توجه به حضور ایستگاه راه آهن و سیلو گندم در دستور کار قرار گرفت و احداث شد.

وی با بیان اینکه هدف دوم از احداث ایستگاه ۵۴ آتش نشانی در این محل تکمیل رینگ دوم و پشتیبان بافت پیرامونی حرم مطهر بود، گفت: این ایستگاه در زیربنایی حدود ۱۱۰۰ مترمربع احداث شده است، در کنار احداث ایستگاه ۵۴، توسعه ایستگاه‌های قدیمی شماره ۶ شهید مفتح نیز انجام شده است.

یعقوبی به اورهال کردن تعدادی از ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: با این کار صرفه جویی خوبی در هزینه‌های سازمان انجام شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای احداث و توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی اختصاص داده شده است که ایستگاه آتش نشانی جدید میدان شهدا در کنار ایستگاه قدیمی به عنوان بزرگترین ایستگاه آتش شنانی سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد به افتتاح سه بازار ارزاق عمومی و میوه و تره بار نیز اشاره کرد و گفت: امروز دو بازار ارزاق عمومی در منطقه ثامن و صدف و همچنین بازار میوه و تره بار در نقویه به بهره برداری رسید که با این سه بازار تعداد بازارهای ارزاق شهرداری به ۳۰ بازار و میوه و تره بار به ۱۴ بازار افزایش پیدا خواهد کرد که در این بازارها ۷۰۰ نیرو مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر زیاد به دنبال افزایش بازارها نیستیم مگر در مواردی مانند بافت پیرامونی حرم مطهر و در حوزه بازارهای میوه نیز هدف بیشتر ساماندهی میوه فروشی‌های سیار و کنترل قیمت‌ها بود، در بازارها ارزاق و میوه با توجه به کنترل خوبی که روی قیمت‌ها بوده است به عنوان شبکه ای مطمئن برای توزیع کالاهای تنظیم بازار و حمایتی معرفی شده است.

یعقوبی به احداث پل‌های عابر پیاده و مکانیزه کردن تعدادی از پل‌ها اشاره کرد و افزود: در همین راستا امروز شاهد افتتاح ۱۰ پل عابر پیاده جدید و مکانیزه کردن ۱۷ پل عابر پیاده با نصب ۳۴ دستگاه آسانسور هستیم.

وی ادامه داد: درمجموع امروز ۳۲ پروژه شهری با هزینه‌ای بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کد خبر 548969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.