دیپلماسی اقتصادی نیاز به نظریه‌پردازی و زیربناهای نظری دارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان بر ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و گفت: این حوزه نیاز به نظریه پردازی و زیربناهای نظری دارد و دستگاه دیپلماسی هم باید در این حوزه فعال باشد.

به گزارش ایمنا، سید کمال خرازی در مراسم رونمایی از کتاب " دیپلماسی اقتصادی؛ روندها و چشم انداز منطقه‌ای و جهانی " طی سخنانی اظهار کرد: در مورد دیپلماسی اقتصادی نیاز به نظریه پردازی است و در مورد اجرا و مشارکت در تدوین ضوابط و مقررات بین المللی درباره دیپلماسی اقتصادی دستگاه دیپلماسی باید فعال باشد و مشارکت کند، در واقع نیاز به زیربناهای نظری داریم.

وی تصریح کرد: باید مبنای نظریه در زمینه دیپلماسی اقتصادی مشخص باشد که چگونه بایستی یک کشور با توجه به آن مشارکت جدی‌تری داشته باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه امام صادق (ع) در این زمینه فعال است و با تشکیل اندیشکده دیپلماسی اقتصادی و کنفرانسی هم که در پیش دارند، فعالیت می‌کند که طبیعتاً نقش موثری در این حوزه می‌تواند داشته باشد.

خرازی ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران بحث دیپلماسی اقتصادی از این منابع استفاده کنند، به ویژه اینکه دانشگاه‌ها به خصوص در بحث دیپلماسی اقتصادی نیاز به منابع دارند. این کتاب می‌تواند کمک کننده باشد، ضمن اینکه دانشگاه امام صادق (ع) در این زمینه فعال است و شورای راهبردی روابط خارجی هم فعالیت دارد، امیدواریم این رویکرد ادامه یابد و برای دیپلماسی اقتصادی راهگشا باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 548965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.