مسعود رضوی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از این بازارها در محدوده حرم مطهر امام رضا (ع) که مورد نیاز زائران بوده و دو بازار دیگر بر اساس تقاضای شهروندان و محلات ایجاد شده است.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد برای ایجاد این بازارها بدون احتساب ارزش زمین در مناطق طبرسی، خیابان صدف و بلوار نقویه، ۴۰ میلیارد ریال سرمایهگذاری کرده است.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراوردههای کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: هدف از ایجاد این بازارها تسهیل دسترسی شهروندان به کالاهای اساسی و عرضه مستقیم کالا است.
وی با بیان اینکه کالاهای عرضه شده در این بازارها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد، گفت: رویکرد ما از ایجاد این بازارها در مناطق مختلف خدماتی است که بتواند به شهروندان ارائه خدمت کند. هم سهامدار این فروشگاهها همه مردم هستند و هم درآمد حاصله، در خزانه شهرداری برای همه شهروندان هزینه میشود.
رضوی تاکید کرد: بازارهای میوه و ترهبار به عنوان مکانهایی ویژه جهت عرضه مایحتاج روزانه شهروندان، در زندگی شهری از اهمیت فراوانی برخوردارند که میتواند کمک شایانی را در حوزه عرضه بهینه میوه و ساماندهی تقاضای آن انجام دهند.
وی تصریح کرد: بازارهای میوه و ترهبار به منظور عرضه مستقیم، آسان و به موقع میوه و ارزاق در بازارهای داخلی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و فراهم کردن زمینه ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، شکل گرفته است.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراوردههای کشاورزی شهرداری مشهد افزود: در این بازارها خدمات متناسب با شرایط روز ارائه میشود و محصولات متنوعی را به دست مصرف کننده میرساند.
نظر شما