برای پنجمین بار در میان ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان قرار گرفتم/ جای طیبی در لیست خالی بود!

"انتخاب شدن در بین ۱۰ دروازه‌بان جهان فقط برای علیرضا صمیمی نیست من نماینده گلرهای ایران هستم و امیدوارم ادامه دهنده راه دروازه‌بانان خوب گذشته ایران باشم و در آینده جوانان ایرانی بتوانند این افتخار را به دست آورند. در جام جهانی نتیجه خوبی نگرفتیم ولی این خبر باعث شد سال ۲۰۲۱ را به خوبی تمام کنیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملکرد خوب علیرضا صمیمی در جام جهانی، نام او برای پنجمین بار در بین ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان قرار داد. این گلر در باشگاه مس سونگون بازی می‌کند که نام این باشگاه نیز در لیست برترین‌ها بود. این در حالی است که ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی برای بازی‌های دوستانه با تیم ملی فوتسال ایتالیا، صمیمی را به تیم ملی دعوت نکرد که باید دید با توجه به قرار گرفتن نام این دروازه‌بان در بین برترین‌های جهان، وحید شمسایی، سرمربی جدید تیم ملی او را به تیم ملی دعوت می‌کند یا خیر. به همین مناسبت خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با علیرضا صمیمی داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

نظر شما راجع به حضور در میان ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان چیست؟

برای پنجمین بار جز ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان قرار گرفتم که هربار جذابیت خاص خود را دارد. یک سری عوامل و مربی‌ها روی انتخاب شدن من تأثیر داشتند که از آنها تشکر می‌کنم، از روزی که این خبر را فهمیدم تلاشم را چندین برابر کردم تا برای ششمین بار هم این عنوان تکرار شود.

انتخاب جز ۱۰ دروازه‌بان جهان فقط برای علیرضا صمیمی نیست بلکه من نماینده تمام گلرهای ایران هستم و امیدوارم ادامه دهنده راه دروازه‌بان‌های خوب گذشته ایران باشم و در آینده نیز جوانان ایرانی بتوانند این افتخار را به دست آورند. در جام جهانی نتیجه خوبی نگرفتیم ولی این خبر باعث شد ۲۰۲۱ را به خوبی تمام کنیم.

انگیزه شما چقدر بیشتر شده است تا برای ششمین بار هم کاندیدای ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان باشید؟

انگیزه من بیشتر شده است ولی از طرف دیگر کار سختی هم دارم زیرا توقع‌ها از من بالا رفته است. انسان‌ها برای به دست آوردن موفقیت باید حریص باشند و به خاطر آن تلاش کنند.

به اردوی تیم ملی فوتسال در ایتالیا دعوت نشدید، یکی از کارشناسان اعتقاد داشت دروازه‌بانان جوان باید از تجربه شما استفاده کنند و حضور شما می‌تواند به تیم ملی کمک کند، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

من سرباز تیم ملی هستم، اگر بتوانم کمک کنم چه به صورت فنی و چه غیر فنی وظیفه خودم می‌دانم حضور داشته باشم. دوست دارم جام ملت‌ها را با تیم ملی باشم و قهرمان شویم، هرکس در هر سن و جایگاهی دوست دارد در تیم ملی باشد. هر تمرین و هر بازی برای تیم ملی انگیزه زیادی برای بازیکنان است. اگر برای اردوی تیم ملی دعوت شدم که با تمام توان کار می‌کنم، اگر هم این اتفاق نیفتاد برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

اسم چه کسانی از ایران در لیست برترین‌ها بود؟

ناظم‌الشریعه، اصغر حسن زاده، احمد باغبانباشی، سالار آقاپور، توسلی، ملمولی، الوانی و باشگاه مس سونگون در لیست برتری‌ها بودند که به آنها تبریک می‌گویم.

جای چه بازیکنانی در لیست برترین‌ها خالی بود؟

حسین طیبی در حال حاضر برند فوتسال ایران است و بازی کردن در بنفیکا و قرار گرفتن جز چهار تیم برتر اروپا کار آسانی نیست و جای او در لیست خالی بود، در فوتسال آقایان، افضل و بی‌غم و در فوتسال بانوان، مظفر، یاری، فرشته کریمی و شیربیگی می‌توانستند در لیست باشند. فرزانه توسلی بهترین گلر تاریخ ایران است و این موضوع را همیشه به او گفته‌ام. لیاقت فوتسال ایران بیشتر از اینها است.

اول فصل کمبود بازیکن داشتید، الان شرایط خوب است؟

بله اوایل فصل با کمبود بازیکن مواجه بودیم که با مدیریت خوب باشگاه و حمید بی‌غم، دو برزیلی و دو بازیکن ایرانی جذب کردیم. امیدوارم در ادامه روند نتیجه‌گیری بهتر شود.

مس سونگون تنها تیمی است که در لیگ برتر فوتسال بازیکن خارجی دارد، عملکرد آنها چگونه است؟

دو بازیکن خارجی خوب جذب کردیم که باهوش هستند و در کنار بازیکنان ایرانی به تیم کمک می‌کنند.

بازی با سپاهان چطور بود؟

سپاهان تیم ریشه‌داری در فوتبال است و ساختاری حرفه‌ای دارد. از ساکت و همکارانش بابت ورود به فوتسال تشکر می‌کنم و امیدوارم دیگر باشگاه‌های فوتبال از آن‌ها الگوبرداری کنند. در بازی با سپاهان روز خوبی را پشت سر نگذاشتیم و مس واقعی نبودیم، سپاهان در دفاع خوب ظاهر شد. در زمان بدی شکست خوردیم و کارمان برای قهرمانی سخت شد ولی امید خود را از دست ندادیم زیرا ۹ بازی دیگر باقی مانده و اتفاقات زیادی رخ می‌دهد.

نظر شما راجع به واگذاری تراکتور و ماشین سازی به مس سونگون چیست؟

جایگاه تراکتور این نیست و آرزو می‌کنم که این تیم و همچنین تیم ماشین سازی به جایگاه اصلی خود بازگردند، در این موارد ورود نمی‌کنم و تصمیم مدیریت است فقط امیدوارم تیم فوتسال مس سونگون که پر افتخارترین تیم ایران است ضرر نکند.

حرف آخر؟

در مصاحبه قبلی با ایمنا سو تفاهمی به وجود آمد و منظور من از اینکه مدیر فوتسالی نداریم این بود که فوتسالی مدیر نمی‌شود. مس سونگون با مدیریت کافی بسیار حرفه‌ای عمل کرده است و برای قهرمانی می‌جگند. امیدوارم پنجمین قهرمانی را به مردم ورزقان هدیه دهیم و در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنیم، در دو دوره قبلی که قهرمان لیگ شدیم در این جام شرکت نکردیم و به حق خود نرسیدیم. امیدوارم نتایج بازی‌های لیگ در زمین مشخص شود و بیرون از بازی نباشد.

گفت‌وگو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش خبرگزاری ایمنا

کد خبر 548814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.