آیا شناسایی سویه جدید دلتاکرون صحت دارد؟

با وجود این که محققان قبرسی در روزهای اخیر از شناسایی ۲۵ مورد ابتلا به گونه دلتاکرون خبر داده‌اند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیدایش سویه جدید ناشی از ترکیب گونه‌های دلتا و اومیکرون را رد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ترکیب دو گونه اومیکرون و دلتا با نام "دلتاکرون" برای اولین بار در قبرس شناسایی شد، محققان معتقدند که این گونه جدید شباهت زیادی به دو گونه اومیکرون و دلتا دارد. گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که از میان ۲۵ فرد مبتلا به دلتاکرون در قبرس ۱۱ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شدند، بنابراین ممکن است این گونه ترکیبی خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش دهد.

آیا شناسایی دلتاکرون صحت دارد؟

با وجود اینکه محققان قبرسی در روزهای اخیر از شناسایی ۲۵ مورد ابتلاء به گونه دلتاکرون خبر داده‌اند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیدایش سویه جدید ناشی از ترکیب گونه‌های دلتا و اومیکرون را رد کرده است و اعلام کرده است که این شناسایی به احتمال زیاد نتیجه یک خطا در طول توالی یابی ژنتیکی این سویه است. بنابراین لازم است در این زمینه مطالعات و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد تا ماهیت گونه ترکیبی احتمالی مشخص شود.

آیا دلتاکرون یک گونه جدید است؟

تاکنون این موضوع که دلتاکرون یک گونه جدید است مورد تأیید قرار نگرفته است. علاوه بر این، هنوز مشخص نشده است که دلتاکرون چه افرادی را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر گونه اومیکرون ویروس کرونا با سرعت زیادی در حال گسترش است و این موضوع باعث نگرانی متخصصان شده است.

آیا دلتاکرون یک گونه نگران کننده است؟

با گذشت زمان مشخص می‌شود که آیا گونه دلتاکرون قابل انتقال‌تر از گونه‌های دیگر است یا خیر. علاوه بر این، با بررسی داده‌های ارائه شده میزان غلبه این گونه بر دلتا و اومیکرون تعیین خواهد شد. ارزیابی ۲۵ نمونه ارسال شده به پایگاه داده‌ه‌های بین المللی کووید -۱۹ نشان می‌دهد که گونه جدید نگران کننده نیست، اطلاعات بیشتر در زمینه‌های مرتبط با گونه دلتاکرون در هفته جاری منتشر خواهد شد.

برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

متخصصان در سراسر دنیا توصیه کرده‌اند که برای در امان ماندن از عفونت ناشی از کووید -۱۹ باید از ماسک استفاده کنید، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنید، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنید و دستان خود را به صورت مرتب بشویید یا ضدعفونی کنید.

کد خبر 548775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.