خسارات زلزله و سیل اخیر در هرمزگان باید جبران شود

رئیس جمهور گفت: اولویت صنایع و سازمان‌ها برای تامین نیروی مورد نیاز جذب نیروهای بومی باشد.

به گزارش ایمنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست خبری پایانی چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان، اظهار کرد: خدا رو شاکرم که دو روز در استان هرمزگان حضور داشته باشیم. قبل از سفر جلسات کارشناسی برای حل مشکلات و مسائل استان انجام شد.

وی افزود: قرار شد برخی از موارد که می‌شود در کوتاه مدت حل شود و برخی از موارد که نیاز به تخصیص اعتبار دارد از طریق مدیریت برنامه‌ریزی فرآیند تخصیص انجام شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: زلزله می‌توانست خرابی و تلفات داشته باشد که خوشبختانه خسارت جانی کم بود در حالی که یک نفر هم برای ما یک نفر است و جانسوز. اما خسارت‌هایی در پی داشت. در مناطق زلزله زده اقدامات اولیه همچون آوار برداری انجام شده و ساخت و ساز در حال انجام است.

به گفته وی، بنیاد مسکن در حال ساخت است و تأمین اعتبار هم انجام می‌شود. برخی از منازل در مرحله سقف هم بودند.

رئیس جمهور اظهار کرد: در دیدار با اقشار گلایه‌ها در مورد جذب نیرو و آموزش جوانان بود، در جلسه شورای اداری به مدیران اعلام کردیم که اولویت اول جذب نیروهای بومی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی ته لنجی‌ها و کالاهای همراه ملوانان از موارد اولویت دار استان است، در جلسه شورای اداری استان بر اصلاح و ساماندهی آئین نامه‌ها و قوانین ته لنجی تاکید شد. ملوانان می‌توانند کالاهای مورد نیاز استان و کشور را وارد کنند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بیکاری و فقر در استان هرمزگان اصلاً قابل قبول نیست، صنایع بزرگ و واحدهای اقتصادی مستقر در استان باید سهم استان را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت کنند تا در جهت توسعه استان مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.

وی افزود: بنده علیرغم اینکه خیلی شنیده بودم و علاقه داشتم تا کنون به جزیره هرمز نرفته بودم. امروز توفیق شد و به جزیره هرمز رفتیم و وضعیت زندگی. معیشت ساکنان این جزیره خوب نبود.

رئیس جمهور اظهار کرد: قرار شد تا یک مرکز درمانی فعال به سرعت در جزیره هرمز ساخته شود. موضوع مسکن هم یکی از مشکلت در جزیره هرمز بود که بخشی از سهم یک میلیون مسکن در سال به این جزیره هم سهمیه اختصاص داده شود و نیاز فعلی جزیره با ۳۰۰ الی ۴۰۰ مسکن حل خواهد شد.

منبع: مهر
کد خبر 548747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.