خبرنگاران عضو خانه مطبوعات پالایش و ساماندهی خواهند شد

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: خبرنگاران عضو خانه مطبوعات پالایش و ساماندهی خواهند شد.

به گزارش ایمنا، احمدرضا کاظمی در خصوص آخرین وضعیت رسانه‌های لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ پایگاه خبری، ۱۲۵ نشریه چاپی_ هفته‌نامه، دو هفته‌نامه، فصل‌نامه و ماهنامه و سرپرستی روزنامه‌های سراسری بیش از ۱۰۰ مورد است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حالت از نشریات حمایت می‌کند که حالت اول شامل حمایت از پایگاه‌های خبری و نشریات مکتوب و سرپرستی‌های سراسری با آگهی‌های دولتی است یعنی آگهی‌های دولتی به نشریات چاپی و سرپرستی‌های سراسری تعلق می‌گیرد.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: دومین حمایت از طریق یارانه‌های دولتی است که به نشریات چاپی و پایگاه‌های خبری تعلق می‌گیرد.

کاظمی گفت: براساس قانون مطبوعات باید سه سال از زمان صدور مجوز پایگاه‌های خبری بگذرد تا به آنان یارانه تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس همین قانون باید سه سال از زمان صدور مجوز نشریات چاپی بگذرد تا به آنان آگهی دولتی تعلق گیرد.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: ۴۰ خبرگزاری فعال در کشور داریم که در لرستان ۱۵ خبرگزاری فعال هستند.

کاظمی با اشاره به ساماندهی اعضای خانه مطبوعات لرستان گفت: در حال حاضر ۲۸۰ خبرنگار عضو این خانه هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه هر ساله خیلی از اعضای خانه مطبوعات باید پالایش شوند و افرادی حذف و اضافه شوند، عنوان کرد: چندسالی است در این راستا در خانه اتفاقی نیفتاده و باید افرادی که که قبلاً فعالیت رسانه‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون خارج از استان هستند و یا نشریه آنان ماده ۱۶ شده و یا دیگر فعالیت رسانه‌ای ندارند باید حذف شوند و افراد جدیدی که برای دفاتر ورود پیدا کردند اضافه شوند.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: برنامه ساماندهی خانه مطبوعات در دستور کار داریم که با کمک خانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این ساماندهی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 548696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.