تقاضا برای خرید نفت ایران از تولید پیشی گرفت / مطالبات آبی اصفهان دیده شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تقاضا برای خرید نفت ایران به ویژه از سوی کشورهای اروپایی افزایش یافته به گونه‌ای که این تقاضا از میزان تولید پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین صفارهرندی پیش از ظهر پنجشنبه در یادواره شهدای سده لنجان که با عنوان «یادستاره‌ها» برگزار شد، با بیان اینکه همت بلند مسئولان سده لنجان در برگزاری بزرگداشت یادواره شهدا قابل تقدیر است، اظهار داشت: شهدا خودشان شفاعت کسانی که آنها را گرامی می‌دارند، می‌کنند.

وی با بیان اینکه دست شهدا برای شفاعت باز است، ادامه داد: اهلت صرفاً به رابطه خانوادگی نیست، اهلیت همان حسی است که افراد را به مراسم یادواره شهدا می‌کشاند، ما اینجا آمده‌ایم که به شهدا بگوییم اهل شما هستیم و ما را شفاعت کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدا در این دنیا راهنما هستند، افزود: شهدا نور می‌دهند، روشن می‌کنند و زیبایی خلق می‌کنند و مهم‌تر از همه علامت می‌دهند و راه را نشان می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت و جایگاه سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: این شهید بزرگوار دارای بصیرت بود، او در وصیت‌نامه خود بارها و بارها به تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید داشته است و این امر بیانگر بصیرت این شهید بزرگوار است.
کسی که ایمان قطعی دارد از چیزی اندوهگین نمی‌شود

صفارهرندی با بیان اینکه کسی که ایمان قطعی دارد از چیزی اندوهگین نمی‌شود و به آرامش می‌رسد، ادامه داد: شهید سلیمانی به این بینش رسیده بود و اشتیاقش برای رفتن به منطقه عملیات در چهره‌اش موج میزد.

وی با بیان آمریکایی‌ها قصد فروپاشی کشورهای خاورمیانه را داشتند و ۴۰ کشور جدید در این منطقه ایجاد کنند، افزود: شهیدان همه نقشه‌های امریکا را بر آب کردند و همان شهدایی که در دفاع مقدس شهید شدند مانع فروپاشی سوریه هم شدند چرا که شهدای مدافع حرم از شهدای هشت سال دفاع مقدس الگو گرفته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمده فتوحات کشور پس از جنگ است، افزود: هر اراده پلیدی در دو هزار کیلومتری کشور قصد دست به خطر زدن داشته باشد می‌داند که به سرعت پاسخی سخت دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: ما به نقطه‌ای از ایمان رسیده‌ایم که از دشمن با ظاهر فریبنده‌اش فرار نمی‌کنیم و این به ما قدرت مقابله با دشمن به بهترین شکل را داده است.

صفارهرندی با بیان اینکه در مسائل اداره کشور تردیدی نیست و همه می‌دانند که ما مشکل داریم، تصریح کرد: مردم دچار سختی هستند، از سال‌ها قبل عده‌ای اصرار داشتند که برای حل مشکلات متوسل به کدخدا شویم و منتظر باشیم که اوضاع درست شود، عده‌ای این راه را تا آخر رفتند و مشکلات تلنبار شده روی هم حاصل این راه شد.

وی افزود: راه دیگر راه شهدا بود و دیدیم دولتی که اعتقادی به بندگی نداشت بیشترین رابطه را با کشورهای جهان برقرار کرده و نگاه شبیه شهیدان داشته است چرا که از مسیر حق حرکت کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران موفقیت خوبی در زمینه مدیریت کرونا نداشت، افزود: این امر طی چند ماه اخیر به خوبی مدیریت شد و ۱۲۰ میلیون دُز واکسن به کشور وارد شد و در مقابله با دشمنان موفق شده‌ایم.

وی با بیان اینکه راه حلی که شهدا نشان داده‌اند بسیار تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: هر تابلویی که پیش روی ما باشد و ما را به سمت وفاداری به اسلام هدایت کند، موفقیت‌ها بیشتر می‌شود.
تامین منابع کشور رو به گسترش است

صفارهرندی با بیان اینکه اقداماتی که در دولت در همین مدت کوتاه صورت گرفت نتایج خود را نشان می‌دهد، منابع تامین کشور را در حال گسترش یافتن است، یکی از این راه‌ها فروش نفت است که بیشتر از گذشته انجام می‌شود و پول آن وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تقاضای خرید نفت ایران از تولید پیشی گرفته است، گفت: برخی از این مشتریان از کشورهای اروپایی هستند که تقاضای خرید نفت را دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایجاد چنین شرایطی به این علت نیست که آنهایی که آمدند سیاستمدارتر هستند بلکه به این علت است که راه را درست رفته‌اند و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب بوده که ما را با سرافرازی عبور داده و این هدایت‌ها دوای درد است.

وی با بیان اینکه همه شهدا در وصیت‌نامه هایشان آورده‌اند که نباید دست از دامن ولایت بر داریم، گفت: باید راه شهدا را الگو قرار دهیم.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به آخرین نتایج اعلام شده از سوی موسسه جهانی که وضعیت اقتصادی کشورها را رصد می‌کند، افزود: پژوهش‌های این موسسه بین المللی نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی ایران بیش از ۶ درصد رشد خواهد داشت و این به این معنا است که برخی از بیکاری‌ها و رکود ساماندهی می‌شود.

وی همچنین به گزارش صندوق بین المللی پول اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام این صندوق، اقتصاد ایران از اقتصاد ترکیه و عربستان با یک هزار و ۸۰ میلیارد دلار پیشی گرفته و تولید ناخالص ایران رتبه ۱۵ جهان را به خود اختصاص داد و این در شرایطی است که رذالت‌های دشمن و تحریم‌ها را داریم و این نشان می‌دهد وقتی دولت کار نمی‌کرد یک عده کار می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه مردم اصفهان و منطقه لنجان از چالش کم آبی گلایه دارند، گفت: بخشی از این مشکلات با تدابیری که اتخاذ خواهد شد برطرف می‌شود که از جمله آن اجرای طرح انتقال آب است.

وی تاکید کرد: مردم این منطقه بدانند که دیده شده‌اند و مشکلاتشان به زودی برطرف خواهد شد.

کد خبر 548670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.