آخرین جزئیات آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن بویین زهرا+عکس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مورد این حادثه گفت: برای اطفای آتش‌سوزی داخل شهرک چرم سازی شرکت پالایش نفت شش دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس هوایی به محل اعزام شدند، این عملیات چهار مصدوم اعزامی و چهار مفقود به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی وقوع حریق گسترده در یکی از کارخانه‌های تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی بویین زهرا تیم‌های آتش‌نشانی، امدادی هلال‌احمر، اورژانس و مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شده و امدادرسانی و مهار آتش آغاز شد.

سهیل سلطانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی قزوین در خصوص مداوای مجروحان حادثه اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه تعداد سه دستگاه آمبولانس از قزوین و سه دستگاه از بویین زهرا و یک دستگاه اتولانس با تعداد ۲۰ نیروی تکنسین پزشکی و درمانی به محل حریق اعزام شدند تا مداوای مجروحان صورت گیرد.

image_2022_1_13-14_9_57_68_RO1

وی بیان کرد: این حادثه تاکنون چهار مصدوم داشته و یکی از آتش نشانان حاضر در محل حادثه نیز به دلیل استنشاق دود، مصدوم شده است.

سلطانی تصریح کرد: دو تن از مصدومان دچار سوختگی و جراحت از ناحیه قفسه سینه و دست شدند و یک نفر نیز دچار تنگی نفس به دلیل استنشاق دود شده که اقدامات درمانی بر بالین وی در محل حادثه انجام شد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی قزوین، دو نفر از مصدومان در محل به صورت سرپایی درمان شدند و دو مصدوم دیگر با آمبولانس‌های اورژانس پایگاه‌های آراسنج و بویین زهرا به بیمارستان امیرالمومنین (ع) بویین زهرا منتقل شده‌اند.

سلطانی تصریح کرد: خوشبختانه حال عمومی دو مجروح اعزام شده به بیمارستان رو به بهبودی است و نگرانی نداریم.

image_2022_1_13-14_10_44_585_dXK

وی اظهار کرد: همچنان سه نفر مفقودی در این حادثه گزارش شده که به نظر می‌رسد کارگران جوشکار هستند که تلاش نیروهای امدادی برای اطلاع از وضعیت آنها ادامه دارد

سلطانی تصریح کرد: بیمارستان شهید رجایی قزوین هم برای پشتیبانی احتمالی آماده خدمت رسانی شده است.

مهار آتش تا یک ساعت دیگر

همچنین قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین نیز گفت: ۹ تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان قزوین در محل حادثه حضور دارند و مشغول مأموریت هستند.

وی بیان کرد: تلاش آتش نشانان برای مهار مخازن روغن شرکت مهران گستر، واحد تصفیه روغن و هیدروکربن در شهرک چرم سازی بوئین زهرا همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا یک ساعت دیگر مهار شود.

مهدیخانی اظهار کرد: در این حریق چهار دستگاه خودرو نیز در آتش سوخته اما با تلاش آتش نشانان، از سرایت آتش به کارخانه‌های همجوار جلوگیری شده است.

بالگرد امدادی البرز در اشتهارد مستقر شد

ابراهیم کردلو فرماندار شهرستان اشتهارد استان البرز اظهار کرد: به دنبال حادثه آتش سوزی کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی چرمشهر بویین زهرا تیم‌های امدادی شهرستان اشتهارد متشکل نیروهای امدادی اورژانس، آتش نشانی شهرداری اشتهارد، آتش نشانی شهرک صنعتی اشتهارد، هلال احمر و مدیریت ستاد بحران فرمانداری به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اخبار این حادثه تاکنون آتش سوزی خاموش نشده و مصدومان آن نیز چهار نفر بودند که به بیمارستان بویین زهرا منتقل شده اند.

کردلو با اشاره به اینکه اورژانس البرز برای امداد رسانی به مصدومان حادثه یک فروند بالگرد را در بیمارستان اشتهارد مستقر کرده است، خاطرنشان کرد: به محض اعلام نیاز بالگرد برای انتقال مصدومان احتمالی حادثه مذکور به مراکز درمانی اقدام خواهد کرد.

33333

اعزام نیروهای آتش‌نشانی البرز به محل حادثه

همچنین مهدی سمیعی سخنگوی سازمان آتش نشانی کرج اعلام کرد: یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری آب، دو دستگاه خودرو و هشت نیروی عملیاتی به بوئین زهرا اعزام شدند که در صورت نیاز امکانات بیشتری اعزام خواهیم کرد.

حادثه آتش سوزی کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی چرم شهر بویین زهرا از صبح امروز آغاز شده و به علت گستردگی آتش سوزی و علیرغم تلاش‌های نیروهای امدادی استان‌های قزوین و البرز تا کنون مهار نشده است.

مفقود شدن ۴ نفر در آتش سوزی شهرک صنعتی اشتهارد / مصدومیت ۴ نفر در این حادثه

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد: رأس ساعت ۹ صبح طی تماس تلفنی با ۱۱۵ مبنی بر انفجار و آتش سوزی در جاده بویین زهرا - اشتهارد - داخل شهرک چرم سازی - شرکت پالایش نفت شش دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس هوایی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: گفتنی است آماده باش سه مرکز اورژانس هوایی قزوین، البرز و زنجان و آماده باش مراکز درمانی قزوین و البرز و همچنین اعزام تیم‌های بهداشتی به محل حادثه توسط eoc اورژانس صورت گرفت.

خالدی خاطرنشان کرد: در نهایت این عملیات چهار مصدوم اعزامی و چهار مفقود به همراه داشته است.

به گزارش ایمنا، ساعت ۹ صبح امروز پنجشنبه ۲۳ دی ماه آتش سوزی در مجتمع چرم سازی در اشتهارد بعد از تلمبه خانه در جاده اشتهارد بوئین زهرا به اورژانس استان البرز اعلام شد که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس و ۱ فروند بالگرد به محل اعزام شد.

کد خبر 548586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.