شرکت‌های دانش بنیان، محرک رشد اقتصادی هستند

معاون امور تعاون گفت: فعالیت های نوآورانه و دانش بنیان، محرک رشد اقتصادی هستند و درصد بالایی از اقتصاد ملی کشورها را در بر گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی»، در بازدید از هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران اظهار کرد: در حال حاضر، استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در قالب شرکت تعاونی مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی، سازماندهی و ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان با همراهی بانک توسعه تعاون، سامانه اعتبار سنجی بانکداری اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های بلاکچین ها و توکنایز کردن پروژه‌ها، از جمله برنامه‌های مهم این معاونت است.

معاون امور تعاون افزود: بانک توسعه تعاون، برنامه‌های ویژه ای در حوزه ارائه خدمات اعتباری و بانکی برای تعاونگران در نظر گرفته است.

مسکنی تصریح کرد: اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی به تولید کنندگان و کارآفرینان بخش تعاون از مهمترین مأموریت‌های بانک به شمار می‌رود.

وی بر نقش مهم بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی‌های نوآور تاکید کرد.

معاون امور تعاون با اشاره به حضور بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی گفت: این بانک با ایفای نقش عاملیت در همکاری با دستگاه‌های اجرایی، در طرح‌های اشتغال زایی حضور دارد و معاونت تعاون نیز برای حمایت از تعاونگران، همکاری‌های گسترده‌ای با بانک، اجرا می‌کند.

مسکنی همچنین در بازدید از شرکت متمرکز الکترونیک توسعه تعاون، سمات گفت: این شرکت به عنوان زیر مجموعه بانک توسعه تعاون، اقدامات مناسبی را در ارائه محصولات فناورانه ویژه تعاونی‌ها و استارتاپ ها و کمک به گسترش زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک صورت داده است و مزیتی برای تسهیل گری و ایجاد هاب فناورانه در روابط اقتصادی میان فعالان بخش تعاون محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به آینده پژوهی در حوزه بانکداری نیاز جدی داریم.

کد خبر 548571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.