اعلام تقویم لیگ قهرمانان آسیا، فینال در زمستان+ عکس

تقویم برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و فولاد و سپاهان از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ رقابت با رقبای خود را آغاز می کنند.

به گزارش ایمنا، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ تحت تأثیر حذف دو تیم پرهوادار ایرانی قرار دارد. پس از اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشدند، توانایی حضور در این پیکارها را نخواهند داشت و علاوه بر اینکه این مسئله می‌تواند روی سهمیه تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد، جذابیت خود را برای قشر عظیمی از هواداران ایرانی را از دست خواهد داد.

تغییرات ایجاد شده در لیگ قهرمانان آسیا سال بعد سبب شده است تا فولاد به جای پرسپولیس در سید نخست این رقابت‌ها قرار بگیرد. سپاهان که پیش از این باید در دیدار پلی آف به مصاف الشارجه امارات می‌رفت، با توجه به حذف پرسپولیس مستقیماً راهی مرحله گروهی شد و به احتمال فراوان در سید دوم این رقابت‌ها قرار می‌گیرد.

امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی تقویم برگزاری این مسابقات را اعلام کرد. طبق اعلام AFC، تا تاریخ ۲۴ اسفند و با برگزاری دیدارهای پلی آف، تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله گروهی مشخص خواهد شد.

اعلام تقویم لیگ قهرمانان آسیا، فینال در زمستان+ عکس

مسابقات مرحله گروهی نیز از ۱۸ فروردین تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. مشخصاً این بازی‌ها همچون دوره قبلی به صورت متمرکز برگزار می‌شود. بدین صورت که میزبانی هر گروه به یک کشور که نماینده‌ای در آن گروه دارد، اعطا خواهد شد. شانس عربستان، قطر و امارات برای کسب میزبانی ۵ گروه غرب بیشتر از سایرین است.

مرحله یک شانزدهم نهایی نیز در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ و به صورت تک بازی برگزار می‌شود. دیدارهای یک هشتم نهایی نیز در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ و نیمه نهایی نیز ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. تمامی این بازی‌ها به صورت متمرکز و به میزبانی یک کشور انجام خواهد شد. دیدار فینال نیز ۷ اسفند ۱۴۰۱ و به میزبانی شرق آسیا برگزار می‌شود.

منبع: ورزش سه

کد خبر 548568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.