میانگین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال است/افزایش نرخ اعتیاد در زنان کشور

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر میانگین سن اعتیاد در کشور را حدود ۲۴ سال اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نرخ اعتیاد در زنان کشور حدود ۶ دهم درصد است که نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

وی شیوع مصرف مواد در کشور را ۵.۴ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در خراسان رضوی ۲.۷ درصد است که از میانگین نرخ کشوری پایین‌تر است و خراسان رضوی از این نظر رتبه هجدهم کشور را دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر میزان کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه امسال ۸۰۰ تُن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر محسوسی نداشته است.

مؤمنی همچنین در خصوص تغییر و تحولات سیاسی افغانستان و رویکرد این کشور نسبت به جلوگیری از ورود مواد مخدر به ایران گفت: طالبان طی اعلام رسمی گفته‌اند که مانع از ورود مواد مخدر به کشور ما می‌شوند، اما این نگاه باید در رفتار عملی آنان نیز ثابت شود اما پیش بینی‌های لازم را برای همه فرضیه‌ها انجام داده‌ایم.

وی افزود: اگر ورود مواد مخدر از افغانستان کاهش پیدا کند، باید حوزه مواد مخدر صنعتی را مورد توجه قرار دهیم که برای آن هم برنامه‌ریزی لازم شده است، چرا که امکان تغییر الگو در این زمینه وجود دارد و صرفاً با چهار یا پنج درصد افزایش یا کاهش کشف مواد مخدر نمی‌توان تصویر درستی از اقدامات طالبان در این زمینه ارائه داد و باید زمان بگذرد و دید طالبان در عمل چه تصمیمی می‌گیرند.

منبع: رکنا

کد خبر 548540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.