آیا احتمال ابتلای مجدد به بیماری کووید-۱۹ وجود دارد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است حتی افرادی که پیش از این به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند نیز ممکن است درگیر گونه اومیکرون ویروس کرونا شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث نگرانی متخصصان شده است، مقامات بهداشتی در سراسر دنیا از مردم درخواست کرده‌اند که همه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اومیکرون را جز گونه‌های نگران کننده طبقه بندی کرده است. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا آنتی بادی تولید شده در بدن افراد به دلیل دریافت واکسن کرونا یا ابتلاء به عفونت قبلی را خنثی می‌کند.

آیا علائم کرونای اومیکرون شبیه به سرماخوردگی است؟

گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کرونای اومیکرون معمولاً علائم خفیف که شبیه به علائم سرماخوردگی است را تجربه می‌کنند. علائمی مانند سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، احساس خستگی و عطسه مداوم معمولاً جز علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در نظر گرفته می‌شود، اما در صورتی که با این مشکلات مواجه شدید سریعاً تست کرونا انجام دهید. به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا به ندرت علائمی مانند تب، سرفه یا از دست دادن حس بویایی را تجربه می‌کنند، بیشتر آن‌ها درگیر علائم کلاسیک بیماری کووید -۱۹ نمی‌شوند. رایج‌ترین علائم کرونای اومیکرون شامل تب خفیف، خستگی، خارش گلو، بدن درد و تعریق شبانه می‌شود، معمولاً افراد مبتلا به این گونه جهش یافته از دست دادن حس بویایی یا چشایی را تجربه نمی‌کنند.

آیا افراد واکسینه شده نیز دچار کرونای اومیکرون می‌شوند؟

تا کنون بسیاری از افراد واکسینه شده به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و علائم خفیف تا متوسط آن را تجربه کرده‌اند. به گفته متخصصان، با وجود این که واکسن کرونا به میزان قابل توجهی از افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند، اما این احتمال وجود دارد که این گروه از افراد نیز به ویروس کرونا آلوده شوند، البته درگیر علائم خفیف‌تری از بیماری می‌شوند. افراد واکسینه شده که به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا می‌شوند معمولاً دچار علائمی مانند حالت تهوع، تب خفیف، گلو درد و سر درد می‌شوند.

علائم جدید کرونای اومیکرون چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفراغ و از دست دادن اشتها جز علائم غیر عادی کرونای اومیکرون است، حتی افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند یا دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نیز این علائم را تجربه می‌کنند. توصیه شده است که در صورت بروز این علائم تست کرونا انجام دهید و تا مشخص شدن نتیجه تست خود را ایزوله کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) توصیه کرده است که افراد حداقل تا ۱۰ روز پس از بروز علائم بیماری خود را ایزوله کنند.

آیا احتمال ابتلای مجدد به بیماری کووید -۱۹ وجود دارد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است حتی افرادی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند نیز ممکن است درگیر گونه اومیکرون ویروس کرونا شوند. شواهد اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که خطر ابتلای مجدد به گونه اومیکرون بیشتر از گونه‌های دیگر است. بنابراین لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند.

کد خبر 548499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.