۷۷ مبتلا به «اومیکرون» در اصفهان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۷ نفر در این استان مبتلا به کرونا «اومیکرون» شدند همچنین ابتلا به اومیکرون در ۱۲ شهرستان گزارش شده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۷ نفر در اصفهان مبتلا به کرونا «اومیکرون» در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شدند که در شهرستان‌های اصفهان ۳۹ نفر، نجف‌آباد ۹ نفر، فلاورجان هشت نفر، خمینی‌شهر شش نفر، مبارکه پنج نفر، شاهین‌شهر دو نفر، بوئین و میاندشت یک نفر، نطنز دو نفر، شهرضا دو نفر، اردستان یک نفر، چادگان یک نفر و در نائین هم یک نفر مبتلایان به این سویه گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ویروس «اومیکرون» صددرصد کشنده و واکسن گریز نیست و این تصورات اشتباه است، ویروس اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد، افراد با دیدن هر نوع علائمی باید سریع به پزشک مراجعه کنند، علامت‌های ابتلاء به سویه «اومیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: علامت‌های ابتلاء به سویه «اومیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است و مبتلایان دچار خستگی، بی‌حالی، سردرد، سرفه و موارد دیگر می‌شوند باید با دیدن این نوع علائم در بدن به این فکر باشند که احتمال دارد مبتلا به کرونا «اومیکرون» شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق می‌کنند حدود ۸۰ درصد در برابر این ویروس ایمنی پیدا می‌کنند، ویروس «اومیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد و آنچه مهم است سرعت سرایت پذیری ۲.۵ تا چهار برابری این ویروس است که انتشار بالایی نسبت به سوش‌های قبلی دارد.

کد خبر 548494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.