نقش کلیدی گردشگری در رشد و توسعه شهرها

یک دکترای شهرسازی گفت: هدف از توسعه گردشگری شهری، بهبود وضعیت اقتصادی است اما در این فرآیند وضعیت بسیاری دیگر از حوزه‌های شهر نیز بهتر از گذشته می‌شود که این خود نشان از کلیدی بودن نقش گردشگری در رشد و توسعه شهر دارد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای افزایش درآمدزایی استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های شهر در حوزه توسعه گردشگری است.

وی افزود: گردشگری شهری فرصت‌هایی را برای اشتغال و کسب درآمد ساکنان محلی فراهم می‌کند، به علاوه در فرآیند رونق گردشگری ساختارهای زیربنایی نیز توسعه پیدا می‌کند.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: چنانچه برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه گردشگری انجام شود، نه تنها شهر بلکه منطقه شهری نیز از مواهب توسعه این صنعت بهره‌مند می‌شود و چنانچه هدف توسعه گردشگری پایدار باشد، توازن منابع، ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی نیز مورد توجه است و در نهایت زمینه برای توسعه پایدار شهری نیز فراهم می‌شود.

اخگر اضافه کرد: گردشگری شهری معمولاً زیست پذیری و معیارهای مرتبط با آن را بهبود می‌بخشد و کیفیت زندگی در شهرهایی که در حوزه گردشگری برند هستند، معمولاً بهتر است.

وی تاکید کرد: گردشگری علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در سایر حوزه‌ها نیز به توسعه شهر کمک می‌کند و یک نقطه قوت و نشانه تلاش مدیران و برنامه‌ریزان شهری در سطوح فرا شهری برای شناساندن و برندسازی شهر است.

این دکترای شهرسازی گفت: اگرچه هدف از توسعه گردشگری شهری، بهبود وضعیت اقتصادی است اما در این فرآیند وضعیت بسیاری دیگر از حوزه‌های شهر نیز بهتر از گذشته می‌شود که این خود نشان از کلیدی بودن نقش گردشگری در رشد و توسعه شهر دارد و نیاز است حتماً هر شهری نقشه راهی برای توسعه گردشگری داشته باشد.

کد خبر 548493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.