مهندسی هوشمند مانع از پارک غیرقانونی در آتن می‌شود

آتن، پایتخت یونان ۸۳۰ سنسور هوشمند برای جلوگیری از پارک غیرقانونی در خیابان‌های شهر نصب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آتن با اجرای این طرح قصد دارد از حق افراد دارای معلولیت، سالمندان و والدین دارای کالسکه برای پیاده‌روی بدون دردسر در شهر دفاع کند.

این هفته، پایتخت یونان "حسگرهای هوشمند" را در خیابان‌های پرتردد شهر نصب کرد که می‌تواند زمان پارک خودروها را در مناطقی که مانع از حرکت آزادانه عابران پیاده می‌شود، تشخیص دهد. به طور خاص، این فناوری زمانی که رانندگان، خودروها یا موتورسیکلت‌های خود را روی رمپ‌ها و گذرگاه‌ها پارک می‌کنند و مانع دسترسی به پیاده‌رو می‌شوند، به پلیس شهری هشدار ارسال می‌کند.

شهر آتن در وب‌سایت خود اعلام کرد که شرکت‌های تابعه شهرداری، ۸۳۰ سیستم پارکینگ بازدارنده الکترونیکی یکپارچه را با همکاری پلیس شهرداری طراحی و توسعه داده‌اند.

مهندسی هوشمند مانع از پارک غیرقانونی در آتن می‌شود

هر یک از ۸۳۰ حسگر بر روی نقشه‌ای نمایش داده می‌شود که برای پلیس شهری قابل مشاهده است. زمانی که حسگرها خودروی پارک شده غیرقانونی را شناسایی کنند، داده‌ها در زمان واقعی به پلت‌فرم ارسال و تخلفات در زمان وقوع مشخص می‌شود. از آنجا، به افسران پلیس در فاصله ۵۰۰ متری خودروها به طور خودکار هشدار ارسال می‌شود و به این ترتیب می‌توانند نسبت به ثبت تخلفات اقدام کنند.

کوستاس باکویانیس، شهردار آتن در این رابطه گفت: "با نصب سنسورها بر روی گذرگاه‌ها و رمپ ها، ما به دنبال پایان دادن به پارکینگ ضداجتماعی -به بی‌تفاوتی و بی‌احترامی نسبت به افراد دارای معلولیت، سالمندان و والدین دارای فرزند- هستیم."

شهردار آتن همچنین گفته است که این بزرگترین برنامه پارک بازدارنده است که تاکنون در کشور اجرا شده و گامی مهم برای تبدیل پایتخت یونان به شهری پایدار و کاربردی است که فرصت‌های برابر را برای افراد در هر سن و توانایی ارائه می‌دهد.

به لطف استفاده از حسگرها، آتن اکنون می‌تواند اطمینان حاصل کند که شهروندان سالخورده، والدین دارای کالسکه و افراد دارای نقص حرکتی می‌توانند با خیال راحت و آسان در خیابان‌ها حرکت کنند.

مهندسی هوشمند مانع از پارک غیرقانونی در آتن می‌شود

کد خبر 548446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.