۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
بازار رمزارزها سبز شد

بیت کوین پس از رسیدن به سطح ۴۰ هزار دلار افزایش و به محدوده ۴۲ رسید. پیش بینی می‌شود در کوتاه مدت بتواند سطح ۴۵ هزار دلار را ببیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار ۵۷۹ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۲۱۸ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۵۸ دلار ۳۶ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۲۰ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۵ سنت.
  • XRP ریپل ۷۶ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۵ دلار ۷۴ سنت.
  • SOL سولنا ۱۳۸ دلار ۷۰ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۹۰ دلار ۴۹ سنت.
  • Tera ترا ۷۵ دلار ۶۴ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

بازار رمزارزها سبز شد

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در پایان موج e شاهد یک حمایت خوب از بیت کوین بودیم. سطح استاتیک ۴۰ هزار دلار هم نقش حمایتی ایفا کرد و توانستیم پیش بینی کنیم که روند بهبود می‌یابد. بیت کوین پس از رسیدن به سطح ۴۰ هزار دلار افزایش و به محدوده ۴۲ رسید. پیش بینی می‌شود در کوتاه مدت بتواند سطح ۴۵ هزار دلار را ببیند.

بازار رمزارزها سبز شد

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۱.۹۷ تریلیون دلار

بازار رمزارزها سبز شد

کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازار رمزارزها سبز شد

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بازار رمزارزها سبز شد

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

بازار رمزارزها سبز شد

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۴۸%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۶%
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۳%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۸%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

تیم توسعه الروند یک شرکت پرداختی ارز دیجیتال را خرید

تیم توسعه الروند، یکی از رقبای اتریوم که ظرفیت پردازش ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد، در حال خرید شرکت پرتغالی یو تراست (Utrust)، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت ارز دیجیتال است. جزئیات این معامله هنوز منتشر نشده است اما هر دوی این پلتفرم‌ها توکن خود را دارند و می‌خواهند خدمات پرداخت را به‌گونه‌ای که تغییر دهند که معامله‌گران نه تنها مجبور نباشند کارمزدی پرداخت کنند، بلکه حتی بتوانند حدود ۵ درصد از مبلغ تراکنش را خودشان دریافت کنند. علاوه بر این، هر دوی این پلتفرم‌ها اعلام کردند که از نزدیک با قانون‌گذاران همکاری خواهند کرد.

چین استخراج ارزهای دیجیتال را رسماً منسوخ شده اعلام کرد

تلاش‌های دولت چین برای از بین‌بردن کامل صنعت ارزهای دیجیتال با منسوخ شدن ماینینگ تقویت شد. بالاترین نهاد برنامه‌ریزی اقتصادی چین، روز دوشنبه، به‌طور رسمی استخراج ارزهای دیجیتال را فعالتی منسوخ شده اعلام کرد و از این سیاست به‌عنوان یک به‌روزرسانی برای خط‌مشی دولت چین در سال ۲۰۱۹ یاد کرد. با اینکه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین مهلتی برای حذف رسمی استخراج ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است، اما برچسب «منسوخ‌شده» به فناوری‌هایی داده می‌شود که سرمایه‌گذاری در آنها منع شده است و باید در یک دوره زمانی مشخص به‌طور کامل حذف شوند. چین تا سال گذشته، پیش از جلوگیری از فعالیت استخراج‌کنندگان، رتبه اول استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده بود.

در آینده در ۵۰ درصد کل تراکنش‌های مالی از اتریوم استفاده خواهد شد

جوی کروگ (Joey Krug)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری مؤسسه پانترا کپیتال (Pantera Capital)، گفته است بعید به نظر می‌رسد که رقبای اتریوم بتوانند سلطه دومین ارز دیجیتال بزرگ را با توجه به حجم معاملات قابل‌توجهی که دارد، تهدید کنند. مدیر ارشد این مؤسسه سرمایه‌گذاری در مصاحبه با بلومبرگ گفت که در حال حاضر اتریوم در میان سه ارز برتر پانترا کپیتال قرار گرفته است و مشتاقان زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد. او همچنین افزود: «اگر با سفر در زمان می‌توانستید به ۱۰ الی ۲۰ سال آینده بروید، می‌دیدید که درصد قابل‌توجهی، شاید حتی بیش از ۵۰ درصد از کل تراکنش‌های مالی جهان، به نوعی با اتریوم در ارتباط است.»

بایننس اسپانسر فدراسیون فوتبال آفریقا شد

بایننس روز دوشنبه، هم‌زمان با شروع مسابقات جام ملت‌های آفریقا اعلام کرد که اسپانسر این مسابقات شده است. مدیر شعبه بایننس در آفریقا گفت: «فوتبال محبوب‌ترین ورزش در آفریقاست و امیدواریم که این حمایت، مأموریت ما برای فراگیر کردن ارزهای دیجیتال در سراسر این قاره را کامل کند». مشارکت بایننس با فدراسیون فوتبال آفریقا بخشی از یک کمپین در حال انجام برای ارائه خدمات مالی به آفریقایی‌هایی است که به گفته آنها معمولاً دسترسی بسیار محدودی به بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی دارند. بایننس گفته است تاکنون به بیش از ۵۴۱،۰۰۰ آفریقایی امکان دسترسی به کلاس‌های رایگان آموزش ارزهای دیجیتال را داده است. بایننس اولین اسپانسر این رویداد خواهد بود که در حوزه بلاک چین و ارز دیجیتال فعال است.

رکوردشکنی حجم معاملات اوپن‌سی با وجود سقوط بازار

اوپن‌سی، بازار پیشرو NFT جهان، با افزایش حجم روزانه، در آستانه شکستن رکورد فروش ماهانه خود در اتریوم است. در صورت ادامه این روند تا پایان ماه، حجم معاملات این بازار به بیش از ۶ میلیارد دلار خواهد رسید. در حال حاضر حجم معاملات NFTها در اوپن‌سی تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی)، حدود ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده است. این رقم بیش‌تر از نصف کل معاملات ماه اوت (مرداد) بازارهای NFT، با ۳.۵ میلیارد دلار فروش است. با وجود سقوط بازار، حجم معاملات کنونی در اوپن‌سی تحت‌تأثیر مجموعه جدید فانتا بِر (PhantaBear) قرار گرفته که در ۷ روز گذشته ۱۷٬۱۲۴.۷۹ اتریوم، به‌ارزش ۵۳ میلیون دلار، فروش داشته است. پس از فانتا بر، بورد ایپ یاچ کلاب (Bored Ape Yacht Club) با ۵۱.۵ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار دارد.

اکثر مشتریان جی پی مورگان نسبت به بیت کوین خوش بین هستند

اکثر مشتریان نظر سنجی شده توسط غول بانکی ایالات متحده، JPMorgan Chase، معتقدند که بیت کوین، ارز دیجیتال شاخص، امسال را بالای ۶۰۰۰۰ دلار به پایان خواهد رساند.

تنها ۲ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که بیت کوین تا سال ۲۰۲۳ به زیر ۱۰۰۰۰ دلار می‌رسد

بازار رمزارزها سبز شد

این در رویارویی با خرس‌هایی است که پیش بینی می‌کنند سال ۲۰۲۲ تکرار سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷) خواهد بود، سالی که قیمت بیت کوین بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت. برخی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند بیت کوین به دلیل اتخاذ سیاست‌های انقباضی بیشتر توسط فدرال رزرو ایالات متحده، اصلاحات گسترده‌ای را تحمل کند.

با این اوصاف، مشتریان JPMorgan هم پیش بینی نمی‌کنند که این ارز دیجیتال پرچمدار امسال یک رالی عظیم برگزار کند. بر اساس این نظرسنجی، تنها ۵ درصد اندک از آنها معتقدند که این ارز دیجیتال می‌تواند به بالای سطح ۱۰۰۰۰۰ دلار صعود کند.

گلدمن ساکس اخیراً تخمین زده است که اگر بیت کوین به کاهش سهم طلا از بازار ادامه دهد، طی پنج سال آینده می‌تواند ۱۰۰ هزار دلار را فتح کند.

همانطور که توسط U. Today گزارش شده است، تام لی از Fundstrat که دیدگاه همیشه صعودی دارد، پیش بینی کرده است که بیت کوین می‌تواند در سال جاری تا ۲۰۰۰۰۰ دلار صعود کند. براک پیرس (Brock Pierce) طرفدار پرشور رمزارز نیز پیش بینی می‌کند که بیت کوین برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰۰۰۰ دلار برسد.

حالات اشباع فروش

نیکلاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر جی پی مورگان چیس می‌گوید که بیت کوین وارد قلمرو اشباع فروش شده است:

“اندیکاتور موقعیت بیت کوین ما بر اساس معاملات آتی بیت کوین به نظر اشباع فروش را نشان می‌دهد.”

در روز دوشنبه، ارز دیجیتال برای اولین بار از اواخر سپتامبر (اوایل مهر) به زیر سطح ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کرد، اما گاوها توانستند با بازگرداندن بیت کوین به ۴۲۰۰۰ دلار، این موقعیت بد را با موفقیت به پایان برسانند. این ارز دیجیتال پیشرو باید تقریباً ۳۹ درصد بهبود یابد تا بتواند به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار بازگردد.

تیم توسعه چیا یک صرافی همتابه‌همتا راه‌اندازی می‌کند

شرکت چیا (Chia)، روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شبکه در حال راه‌اندازی یک صرافی همتابه‌همتا برای دارندگان کیف پول چیا است. این شرکت که توسط برام کوهن (Bram Cohen)، بنیان‌گذار بیت‌تورنت (BitTorrent) تأسیس شده است، یک پلتفرم در زمینه بلاک چین و تراکنش‌های هوشمند با مصرف انرژی بهینه است. ژن هافمن (Gene Hoffman)، مدیر ارشد اجرایی و رئیس چیا، در بیانیه‌ای گفت: «چیا در حال فراهم کردن نیازهای امنیتی حیاتی است تا بتواند تراکنش‌های همتابه‌همتا را ایمن‌تر و آسان‌تر کند». تیم توسعه چیا همچنین اعلام کرد که با استیبلی (Stably)، برای راه‌اندازی اولین استیبل کوین دلاری در بلاک چین خود شریک خواهد شد.

رقیب اوپن‌سی یک روز پس از راه‌اندازی ۱۰۰ میلیون دلار NFT فروخت

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، اوپن‌سی ممکن است بالاخره یک رقیب شایسته داشته باشد. بازار NFT جدید با نام «لوکزرِر» (LooksRare)، تنها در ۲۴ ساعت پس از راه‌اندازی، ۱۰۵ میلیون دلار NFT فروخت. لوکزرِر که غیرمتمرکزتر از اوپن‌سی است، با ایجاد ۶۱۳ اتریوم (نزدیک به ۲ میلیون دلار) کارمزد معاملات در پلتفرم خود، اعلام کرده است که تا ساعات آینده از همین کارمزدها، بین سهام‌گذاران توکن لوکز (LOOKS) توزیع خواهد کرد. تاکنون بیش از ۷۵٬۰۰۰ آدرس در شبکه اتریوم، ایردراپ توکن لوکز، به‌ارزش متوسط ۳٬۵۰۰ دلار دریافت کرده‌اند. در حال حاضر این توکن در مرز ورود به ۲۰۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار است که با ۳۸ درصد افزایش در روز ایردراپ، قیمت آن به ۳.۵۸ دلار رسیده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار رمزارزها سبز شد

کد خبر 548387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.