از رسوایی زن جوان تا کشته شدن ۶ کارگر در معدن

رسوایی زن جوان، جوان شیرازی که زنده سوخت جان دوباره گرفت، تصادف مرگبار شناورها در هرمزگان، جنایت قاتل ۱۸ ساله در آدمکشی حرفه‌ای، کشته و زخمی شدن شش کارگر در معدن شن و ماسه، انهدام باند قاچاق بین‌المللی مواد مخدر، کشف جنازه جوان هرسینی زیر پل را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا به خودشان بیایند نه خبری از گوشی تلفن همراهشان بود و نه می‌دانستند که چه وقت دزد آن را زده است. اگرچه شاکی بلافاصله موضوع سرقت گوشی تلفن همراهش را در اتوبوس شهری به پلیس اعلام می‌کرد هرچند معلوم نبود سارق در کدام ایستگاه نقشه خود را عملی کرده و سپس از اتوبوس پیاده شده است. گزارش پشت گزارش و سرقت پشت سرقت.

با توجه به اینکه شکات با تأخیر متوجه سرقت گوشی خود می‌شدند، موجب فرار متهم از چنگ قانون شده بود. عمده سرقت‌های گزارش شده به پلیس هم در خطوطی اتفاق افتاده بودند که تعداد مسافران برای جابه‌جایی زیاد بود و سارق که هنوز هویتش مشخص نبود، با سو استفاده از این فرصت، زمان کافی برای فرار داشت.

از آنجا که همه سرقت‌ها در قسمت بانوان خطوط اتوبوسرانی مشهد اتفاق افتاده بود، فرضیه زنانه بودن این جرایم سریالی مطرح شد و نیروهای دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد سرخط ادامه پیگیری‌های این پرونده شدند. هنوز زمانی از آغاز تحقیقات این پرونده از سوی زنان پلیس نگذشته بود که یک گزارش سرقت دیگر به مرکز انتظامی ۱۱۰ اعلام شد. ضابطان قضائی در کلانتری بانوان مشهد به محض حضور در محل تصاویر ضبط شده از سوی دوربین مداربسته کار گذاشته در ایستگاه اتوبوس را استخراج کردند و مورد بررسی قرار دادند.

بررسی تصاویر دوربین موجب شد تا سرنخی از متهم این پرونده که زنی جوان بود کشف شود. سرنخی که نشان می‌داد متهم پس از سرقت گوشی تلفن همراه شاکی درست در نزدیکی ایستگاه، بلافاصله از اتوبوس خارج شده و سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تیبا شده است. همین اطلاعات موجب شد تا زنان پلیس یک قدم به دستگیری متهم نزدیک تر شوند.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه زنان پلیس با همکاری عوامل انتظامی مشهد با استفاده از شماره پلاک خودرو متهم و همدستش موفق شدند روز دوشنبه ۱۹ دی رد این سواری را در یکی از خیابان‌های اصلی بزنند. ضابطان قضائی بلافاصله وارد عمل شدند و تیبای شناسایی شده را تحت نظر قرار دادند. تعقیب نامحسوس خودرو متهمان در خیابان‌های مختلف مشهد تا شب ادامه داشت تا اینکه سرانجام خودرو در مقابل خانه مسکونی واقع در بولوار کشاورز متوقف شد و سارق اصلی از آن خارج شد و به داخل ساختمان رفت.

زنان پلیس و عوامل انتظامی به طور هم زمان وارد عمل شدند و گروهی خودرو تیبا را متوقف کردند و گروهی دیگر به سراغ سارق زن رفتند. مأموران انتظامی پس از متوقف ساختن خودرو تیبا در بازرسی بدنی از این فرد یک دستگاه گوشی تلفن همراه و در بازرسی از خودرو یک قبضه قمه را کشف کردند. زنان پلیس نیز متهم اصلی را که در حال بالا رفتن از پله‌های ساختمان بود، قبل از اینکه بتواند از چنگ مأموران بگریزد، دستگیر و از او یک دستگاه گوشی تلفن همراه را کشف کردند.

پس از دستگیری دو متهم این پرونده مأموران مخفیگاه آنها را مورد بازرسی قرار دادند که در مجموع شش دستگاه گوشی تلفن همراه و سه دستگاه تبلت سرقتی کشف و ضبط شد. متهم نیز ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود اما به محض اینکه به کلانتری بانوان منتقل شد پس از رویارویی با مستندات پرونده به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به جرمش اعتراف کرد.

زن جوان در اظهاراتش به سرقت ۲۶ گوشی تلفن همراه با همدستی مرد تیباسوار اعتراف کرد. این فرد نیز در ادامه تحقیقات پرونده معترف شد زنی دیگر که از بستگان او بوده همدستش در این سرقت‌ها بوده است که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این فرد از چندی قبل شناسایی شده و اکنون در زندان است.

سرهنگ حسین دهقانپور فرمانده انتظامی مشهد، اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری این پرونده سرقت‌های سریالی در کلانتری بانوان تاکنون ۲۰ شاکی و مال‌باخته به پلیس مراجعه و ضمن شناسایی متهم علیه او شکایت کرده‌اند.

وی افزود: متهم در بخش دیگری از اعترافاتش به مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان گفته است که پس از سرقت گوشی‌های تلفن همراه، آنها را به فردی مال‌خر اموال مسروقه به مبلغ یک میلیون تومان می فروخته است.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: مأموران پس از کسب این سرنخ مرحله دیگری از عملیات خود را اجرا کردند و ساعتی بعد از جلب متهمان در بولوار کشاورز مال‌خر اموال مسروقه را در یکی از مناطق دیگر مشهد، شناسایی کردند و به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه این فرد چهار میلیون تومان وجه نقد به همراه چهار دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: سه متهم دستگیر شده در این پرونده به همراه دیگر سارق که زندان است برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده و تحقیقات از این افراد برای کشف دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

جوان شیرازی که زنده زنده سوخته بود جان دوباره گرفت

محمدمهدی اصلانی رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: بیمار ۳۳ ساله‌ای که با سوختگی ۸۱ درصد و وضعیت جسمانی بسیار وخیم به این مرکز انتقال یافته بود، با تلاش‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی بیمارستان امیرالمومنین (ع) بهبود یافته و ترخیص شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی مراکز تحقیقات سوختگی، شانس بهبود و زنده ماندن در بیماران با درصد سوختگی بیش از ۵۰ درصد بسیار کم است، افزود: مردی ۳۳ ساله که در اثر انفجار گاز کپسول دچار سوختگی ۸۱ درصد شده بود، پس از دو روز بستری در بیمارستان شهر بندرعباس با شرایطی بحرانی به بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) انتقال یافت و به علت شدت سوختگی و وضعیت وخیم جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بستری شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) ادامه داد: بیمار پس از ۲۰ روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دو این مرکز و دریافت درمان‌های حمایتی از جمله آنتی‌بیوتیک‌تراپی، انجام تست‌های مکرر و ویزیت روزانه متخصص بخش مراقبت‌های ویژه و پانسمان‌های روزانه و ارائه خدمات ویژه پرستاری و تحت نظر دکتر جراح این مرکز و انجام عمل جراحی متعدد، با بهبود نسبی به بخش مردان انتقال یافت.

وی تصریح کرد: این بیمار در بخش سوختگی مردان نیز تحت نظر پزشک معالج خود قرار گرفته و با تلاش‌های مستمر پرستاران و انجام پانسمان‌های روزانه و سایر مراقبت‌های درمانی، با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شد.

اصلانی اضافه کرد: با حضور پزشکان، کارکنان، امکانات و تجهیزات روزآمد و ارائه خدمات، شاهد بهبود بیماران با درصد سوختگی بالای ۵۰ درصد در این مرکز درمانی هستیم که دستاورد ارزشمندی در خدمت به جامعه و نجات بیماران است.

تصادف مرگبار شناورها در هرمزگان

میرهاشم خواستار فرماندار بندر خمیر اظهار کرد: این حادثه سه‌شنبه شب به هنگام خروج شناور صیادی از توقفگاه بندرپل و ورود شناور دریانوردی رخ داد که یک نفر از شناور صیادی کشته و یک نفر از دریابانی هم زخمی شد.

وی افزود: شناور صیادی به هنگام خروج از توقفگاه چراغ روشنایی نداشته و با شناور دریابانی در خارج از توقفگاه و در محدوده بندر پل خمیر برخورد کرده و این حادثه ناگوار رخ داده است.

جنایت قاتل ۱۸ ساله در آدمکشی حرفه‌ای

سرهنگ ولی اروجی فرمانده انتظامی شهرستان چادگان اظهار کرد: بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه، گزارش سرقت به عنف و ضرب و جرح راننده تاکسی در روستای کوکانگ بخش چنارود به نیروی انتظامی اعلام شد.

وی افزود: به دنبال اعلام این خبر تیم پلیس آگاهی و مجموعه نیروهای انتظامی به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که راننده تاکسی مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت خودرو کردند. راننده تاکسی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که متأسفانه به علت ضربه چاقو و جراحات وارده جان سپرد.

فرمانده انتظامی چادگان ادامه داد: بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه پس از یک ساعت با درایت مأموران و سرنخ‌های به دست آمده سارقان شناسایی شدند. ضارب که فردی زیر ۱۸ سال بود، دستگیر و به همراه فرد متهم دیگر تحویل مراجع قضائی شدند.

کشته و زخمی شدن شش کارگر در معدن شن و ماسه

حوالی ساعت ۱۳:۲۴ دقیقه روز گذشته سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه، شش کارگر در روستای طینوج (جهرود) در ۶۵ کیلومتری استان قم براثر انتشار گاز سمی کشته و مصدوم شدند.

حمیدرضا باقری رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم، اظهار کرد: در این حادثه یک مرد ۳۳ ساله بر اثر مسمومیت شدید با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد و پنج کارگر دیگر مسموم شده‌اند. یکی از آن‌ها بدحال بوده که سریعاً با اورژانس هوایی به مرکز درمانی منتقل شد.

انهدام باند قاچاق بین‌المللی موادمخدر

با اعلام روابط عمومی اداره کل اطلاعات خوزستان، از این باند قاچاق بین‌المللی ۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع کریستال کشف و ضبط شد. بر پایه این گزارش تعدادی از این قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر دستگیر و یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف از آنان کشف شد.

روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: در این اقدام یکی از عناصر اصلی باند در حین درگیری مسلحانه با سربازان گمنام امام زمان به هلاکت رسید.

سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان خوزستان طی هفته‌های اخیر نیز چندین باند قاچاق سلاح در استان را منهدم کردند.

کشف جنازه جوان هرسینی زیر پل

سرهنگ علی عزیزیان فرمانده انتظامی شهرستان هرسین، اظهار کرد: در پی گشت‌زنی پرسنل انتظامی شهرستان هرسین در محدوده پل زیر گذر روستای پریوه این شهرستان، جسد یک جوان کشف شد.

وی افزود: جسد این جوان جهت کشف هویت و شناسایی ضاربان احتمالی به پزشک قانونی انتقال یافت. علت اصلی مرگ این جوان هنوز مشخص نیست و احتمال دارد که به قتل رسیده باشد.

کد خبر 548356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.