تا دو ماه دیگر نیمی از مردم اروپا به کرونا اومیکرون مبتلا می‌شوند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیرا اعلام کرده است که طی دو ماه آینده نیمی از مردم اروپا به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین اعلام کرد که موج جدید کرونای اومیکرون در سراسر اروپا در حال گسترش است و بر سویه دلتا که تا پایان سال ۲۰۲۱ حاکم بود غلبه می‌کند. گونه جدید اومیکرون به سرعت در حال تبدیل شدن به نوع غالب در اروپای غربی است.

مؤسسه سنجش و ارزشیابی سلامت (IHME) با انجام محاسبات لازم پیش بینی می‌کند که بیش از ۵۰ درصد جمعیت اروپا ممکن است طی ۶ تا هشت هفته آینده به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شوند. تا اواسط ژانویه به طور کلی روزانه ۱۲ میلیون نفر به این سویه مبتلا خواهند شد، بنابراین آمار موارد مبتلا به گونه اومیکرون به بالاترین رقم خود خواهد رسید. تنها در هفته اول سال ۲۰۲۲ بیش از هفت میلیون مورد جدید کرونا در اروپا شناسایی شد، بدین معنا که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در یک دوره دو هفته‌ای دو برابر شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است با وجود اینکه شاخص مرگ و میر ثابت خواهد ماند اما در کشورهایی که کرونا به صورت گسترده شیوع پیدا کرده است و میزان واکسیناسیون در کمترین حد خود است، میزان مرگ و میر به بالاترین سطح خود خواهد رسید. محققان معتقد هستند که هر چه گونه اومیکرون ویروس کرونا بیشتر گسترش پیدا کند، احتمال ظهور گونه جهش یافته جدیدتر نیز بیشتر خواهد شد. تاکنون گونه اومیکرون ویروس کرونا در بیش از ۵۰ کشور از میان ۵۳ کشور واقع در اروپا و آسیای مرکزی شناسایی شده است.

کد خبر 548286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.