آمار تعداد خانه‌های سازمانی را نداریم

معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌هایی که خانه‌های سازمانی در مالکیت آنهاست از ارائه آمار خودداری می‌کنند نمی‌توانیم تعداد دقیق این خانه‌ها را اعلام کنیم.

به گزارش ایمنا، مصطفی نسایی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: علت این موضوع، آن است که خانه‌های سازمانی، دستخوش قوانین و مقررات مختلفی بوده است که در بازه‌های زمانی مختلفی توسط قانون‌گذار، تدوین و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: اعلام نکردن این آمار به علت این است که از این خانه‌های سازمانی استفاده‌هایی می‌شود که قانون‌گذار این اجازه را نداده است.

معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت، عرصه این خانه‌های سازمانی به نامش است، اما اعیان این خانه‌ها به دستگاه‌های دیگری تعلق دارد، افزود: این آمار صرفاً مربوط به خانه‌های تحت مالکیت است و خانه‌های سازمانی نیروهای نظامی از این آمار، مستثنی است.

وی با بیان اینکه تاکنون توانستیم هفت هزار و ۱۲۶ خانه سازمانی را که سند عرصه آن به نام دولت است شناسایی کنیم، گفت: این به معنای آن نیست که خانه‌های سازمانی دیگری وجود ندارد، زیرا بسیاری از نهادها در زمانی که این خانه‌های سازمانی را ساختند سند مالکیت را گرفتند و مشخص نیست که در بازه زمانی اجرای قانون آیا از طریق مزایده و یا به ساکن واجد شرایط فروختند یا خیر؟

منبع: شبکه خبر

کد خبر 548224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.