شهردار: گنبد را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کنیم

شهردار گنبدکاووس گفت: این شهرداری با همراهی و موافقت اعضای شورای اسلامی در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت زیباسازی مبلمان شهری است تا این منطقه تاریخی برخوردار از پیشینه فرهنگی غنی، به مقصد گردشگران تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، سیدعلی اصغر موسوی روز سه‌شنبه _۲۱ دی‌ماه_ در حاشیه عملیات نصب پایه چراغ‌های "دکوراتیو" در بولوار سپهبد شهید علی صیاد شیرازی (کمربندی) گنبد به خبرنگاران اظهار کرد: تعویض پایه چراغ‌های قدیمی با پایه‌های جدید علاوه بر این بولوار در سایر بولوارها و معابر شهری بویژه در ورودی‌های شهر تا پایان امسال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح ۵۰۰ پایه چراغ دکوراتیو خریداری شده که به تدریج در بولوارها و معابر شهری گنبدکاووس نصب خواهد شد، افزود: علاوه بر این به منظور رفاه شهروندان تعداد ۲۰ عدد ایستگاه اتوبوس درون شهری جدید نیز خریداری و در سطح شهر نصب خواهد شد.

شهردار گنبدکاووس اضافه کرد: شهرداری تلاش می‌کند با مجموعه اقدامات زیباسازی شهری که در دستور کار دارد، نوروز سال جاری را به عیدی متفاوت برای شهروندان و مسافران و گردشگران تبدیل کند.

پرویز ناصری، رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز گفت: اعضای شورای اسلامی شهر باهدف زیباسازی مبلمان شهری در مصوبه‌ای مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال را جهت تحقق این امر تصویب کردند که یکی از اقدامات زیباسازی شهری خرید و نصب پایه چراغ‌های دکوراتیو در معابر شهری است.

وی افزود: چراغ‌های مورد استفاده در این پایه‌ها مطابق تکنولوژی روز، کم مصرف و پُر نور است و زیبایی خاصی به بولوارها و معابر شهری گنبدکاووس بویژه در ورودی‌های شهر خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: پیاده راه سازی، بهسازی و همسان‌سازی پیاده‌روها برای استفاده بهتر شهروندان بالاخص معلولان، نصب نیمکت در پیاده‌روها، نصب ایستگاه‌های اتوبوس جدید، نصب نیمکت در پیاده‌روها، نصب ایستگاه‌های اتوبوس جدید، نصب وسایل بازی مناسب بر اساس فضا موجود در بوستان‌های شهری و محله‌ای و نصب المان و مناسب سازی میدان‌های سطح شهر گنبدکاووس از مهمترین برنامه‌های در حال انجام مبلمان شهری است.

ناصری ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری در دوره جدید برنامه‌های متنوعی برای زیباسازی و مبلمان شهری برای استفاده شهروندان و جذب گردشگر دارند که بخش قابل توجهی از این اقدامات تا قبل از نوروز ۱۴۰۱ پایان خواهد یافت.

منبع: ایرنا

کد خبر 548131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.