۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
ورود به ونیز پولی می‌شود

ونیز به دلیل داشتن جذابیت‌های منحصربه‌فرد، از معماری‌های باشکوه گرفته تا قایق‌سواری در وسط شهر، یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیا است. به دلیل همین جذابیت‌ها، این شهر در معرض خطر و آسیب نیز قرار دارد؛ دولت ایتالیا به تازگی با اعمال هزینه‌های ورودی برای گردشگران، مانع از گردشگری «آسیب و گریز» می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این قرار بود که این طرح از تابستان سال گذشته اجرا شود، اما چندین بار به تعویق افتاده است. یورونیوز اعلام کرده است که مقامات این بار تصمیم گرفته‌اند تا چند هفته دیگر سخنان خود را عملی کنند، اگرچه هنوز تاریخ قطعی برای راه اندازی سیستم ورودی محدود کننده اعلام نشده است. با این حال، آنچه تأیید شده است، قیمت بلیط تک ورودی -پنج یورو- است که باید به صورت آنلاین پرداخت و رزرو شود.

موج‌های همه‌گیر کووید به عنوان دلیل به تعویق افتادن مداوم این اقدام ذکر شده است. بر اساس داده‌ها، روزانه حدود ۱۰۰ هزار گردشگر از این شهر دیدن می‌کنند و در خیابان‌های باریک، کانال‌ها و میادین به تفریح می‌پردازند. با این حال، اکثر بازدیدکنندگان فقط برای چند ساعت وارد شهر می‌شوند.

ورود به ونیز پولی می‌شود

این به عنوان گردشگری «آسیب و گریز» توصیف شده است که سرعت زندگی و فرهنگ محلی را مختل می‌کند.

سیمون ونتورینی، معاون شهردار شهر در این رابطه توضیح داد: «هدف این طرح جلوگیری از گردشگری یک روزه است که طی آن، مسافران در یک روز وارد و پس از گشتن از شهر خارج می‌شوند و شهر را خسته‌کننده و استرس‌زا می‌کنند. به جای آن گردشگری "کند و آرام" را تشویق می‌کنیم.

مبارزه با گردشگری یک روزه با صدور بلیط روزانه ممکن است در وهله اول بی اثر به نظر برسد اما مقامات مطمئن هستند که این پرداخت هزینه برای ورود، بسیاری را از سفر یک روزه و در نتیجه ازدحام غیرضروری منصرف می‌کند.

علاوه بر این، به غیر از گیت‌های ورودی که در مبادی ورودی شهر نصب می‌شود، ۵۰۰ دوربین در نقاط مختلف وجود خواهد داشت که گردشگران بی هدف یک‌روزه را جست‌وجو می‌کنند. ساکنان ونیز مجبور به پرداخت هزینه ورودی نخواهند بود و می‌توانند آزادانه رفت و آمد کنند.

ورود به ونیز پولی می‌شود

کد خبر 548091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.