آیا بیت کوین به روند صعودی برمی‌گردد؟

طبق تحلیل روزهای گذشته شاهد بازگشت بیت کوین از محدوده ۴۰ هزار دلار بودیم. در تحلیل‌ها مطرح شد که ساختار اصلاحی abcde بیت کوین تکمیل شده است و پیش بینی یک سناریوی موجی جدید را می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار ۱۵۹ دلار.
ETH اتریوم سه هزار و ۱۱۳ دلار.
BNB بایننس‌کوین ۴۳۲ دلار ۷۲ سنت.
ADA کاردانو یک دلار ۱۵ سنت.
DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت.
XRP ریپل ۷۴ سنت.
DOT پولکادات ۲۴ دلار ۴ سنت.
SOL سولنا ۱۳۵ دلار ۷۴ سنت.
Avalanche اوالانچ ۸۶ دلار ۹ سنت.
Tera ترا ۷۲ دلار ۳۴ سنت.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

طبق تحلیل روزهای گذشته شاهد بازگشت بیت کوین از محدوده ۴۰ هزار دلار بودیم. در تحلیل‌ها مطرح شد که ساختار اصلاحی abcde بیت کوین تکمیل شده است و پیش بینی یک سناریوی موجی جدید را می‌دهیم. همچنین شاهد یک واگرایی مثبت در اندیکاتور نیز هستیم. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۱ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

دامیننس بیت کوین: ۴۰.۹۶%
دامیننس اتریوم: ۱۹.۰۲%
دامیننس ریپل: ۱.۸۲%
دامیننس لایت کوین: ۰.۴۵%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

تایلند در تلاش برای ارائه شفافیت بیشتر در مورد فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها

تایلند در تلاش برای ارائه شفافیت بیشتر در مورد فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها، به‌سرعت برنامه‌های مالیاتی کریپتو خود را دنبال می‌کند، زیرا مقرراتی را برای معامله‌گران دارایی دیجیتال در این ماه آماده می‌کند. مدیر کل بخش درآمد تایلند اعلام کرده است که معیارهای مشخص برای محاسبه مالیات بر سود معاملات ارزهای دیجیتال در این ماه نهایی خواهد شد.

این بیانیه کمتر از یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که دولت این کشور آسیای جنوب شرقی از برنامه‌های خود برای اعمال مالیات بر عایدی سرمایه ۱۵ درصدی از معامله‌گران و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال خبر داد. بر اساس مقاله بانکوک پست در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی)، نخست وزیر تایلند، پرایوت چان او چا (Prayut Chan-o-cha)، به بخش درآمد دستور داده بود تا درباره این موضوع طوفان فکری کند و برای سرمایه گذاران و مردم توضیح دهد.

این بخش قبلاً با بانک تایلند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و بورس اوراق بهادار تایلند گفتگو کرده است. به گزارش رسانه‌های محلی، در ۹ ژانویه (۱۹ دی)، انجمن دارایی دیجیتال تایلند با بخش درآمد تماس گرفت و به دنبال شفاف سازی در مورد سود سرمایه و مالیات کسر شده بود. رئیس انجمن Suppakrit Boonsat گفت:

“بیشتر سرمایه گذاران ارز دیجیتال آماده پرداخت مالیات هستند، اما نگران هستند که آیا حرکت آنها قانون درآمد را نقض می‌کند.” نگرانی برخی از معامله گران این است که ممکن است مالیات یا جریمه‌های معوقه برای سود و معاملات انجام شده در سال‌های گذشته اعمال شود. سخنگوی دولت گفت هیچ قصدی برای جلوگیری از نوآوری و توسعه در هیچ صنعتی از جمله فین‌تک وجود ندارد، اما هشدار داد که «اگر ما برای حمایت از [معامله ارزهای دیجیتال] بدون درک کامل عجله کنیم، ممکن است یک بحران کریپتو، شبیه به یک بحران مالی، رخ دهد. ” مالیات جدید فقط برای سود معامله‌گران و استخراج‌کنندگان اعمال می‌شود، نه صرافی دارایی دیجیتال تایلند که بزرگترین آنها وابسته به بانک‌های تجاری هستند. ممکن است مجازات‌های سنگینی برای افرادی که از الزامات جدید تشکیل پرونده پیروی نکنند اعمال شود.

دوبی؛ مقصد بعدی صرافی بایننس

پس از آنکه چین تجارت ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد، صرافی بایننس مجبور شد از این کشور مهاجرت کند. به نظر می‌رسد که بزرگترین صرافی جهان، بعد از سرگردانی در کشورهای ژاپن، مالت، سنگاپور و جزایر کیمن، قصد دارد در دوبی مستقر شود. در این راستا چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، تاکنون چندین بار با خانواده سلطنتی امارات متحده عربی ملاقات کرده است. علاوه بر این، بایننس پس از تحمل هجوم نظارتی جهانی در سال ۲۰۲۱، تصمیم گرفته است بیش از پیش با قانون‌گذاران همکاری کند.

استفاده رانندگان تسلا از خودروی خود برای استخراج ارز دیجیتال

وب‌سایت خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد مالکان خودروهای برقی تسلا روش جدیدی را برای کسب درآمد پیدا کرده‌اند و با استفاده از ماشین خود ارزهای دیجیتال استخراج می‌کنند. این افراد لپ‌تاپ یا ماینر خود را به خودرو متصل می‌کنند و با استفاده از برق آن به استخراج ارز دیجیتال می‌پردازند. در این روش تنها هزینه‌ای که افراد پرداخت می‌کنند برای شارژ باتری خودرو خواهد بود. بر طبق این گزارش، یکی از این افراد با کمک این روش در سال ۲۰۲۱ ماهانه حدود ۸۰۰ دلار ارز دیجیتال استخراج کرده بود.

اسوشیتدپرس در پالیگان بازار NFT ایجاد می‌کند

آسوشیتد پرسAP در حال راه اندازی یک بازارNFT است که در آن کلکسیونرها می‌توانند عکس‌های توکن شده را از پلتفرم خبری جهانی خریداری کنند. مجموعه اولیه NFT ها شامل عکس‌هایی از موضوعاتی مانند فضا، آب و هوا و جنگ از عکاسان AP است. طبق وب‌سایت مارکت، آنها طی چند هفته از تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) با قیمت‌های متفاوت عرضه خواهند شد. این عکس‌ها به‌عنوان NFT در شبکه مقیاس‌پذیری لایه دو اتریوم، پالیگان، ایجاد می‌شوند. این پلتفرم از تراکنش‌های ثانویه با استفاده از کارت‌های نقدی یا اعتباری و پرداخت‌ها در اتریوم پشتیبانی می‌کند.

این بازار توسط Xooa ساخته شده است، یک پلتفرم زیرساخت بلاک چین که متخصص در ساخت «بازارهای NFT با برچسب سفید برای برندها و صاحبان IP است. زک دانکرفلدمن (Zach Danker Feldman)، رئیس بازار در Xooa، گفت که این مشارکت به عنوان یک “ارتباط قدرتمند بین دنیای مجازی و دنیای واقعی” عمل خواهد کرد. ارائه‌دهنده کیف پول کریپتو متامسک نیز با همکاری‌های آتی با Fortmatic، بایینس و کوین بیس روی کارت‌ها پشتیبانی می‌شود.

ویژگی‌های بعدی آینده شامل «خروج به بازارهای دیگر»، «قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی»، «مفاهیم محتوای جدید» و «مزایای خارج از زنجیره» برای دارندگان NFT خواهد بود. بر اساس اعلامیه‌ای از AP، وجوه حاصل از فروش NFT به بودجه روزنامه نگاری AP باز خواهد گشت. آسوشیتد پرس یک تعاونی خبری غیرانتفاعی ۱۷۵ ساله است که در شهر نیویورک مستقر است. اگرچه این پلتفرم امکان فروش در بازار ثانویه را فراهم می‌کند، اما هزینه سنگین ۱۰ درصدی را دریافت خواهد کرد.

بسکتبالیست حرفه‌ای شاغل در آمریکا حقوقش را به بیت کوین می‌گیرد

آندره ایگودالا، قهرمان سه دوره لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، اعلام کرد بخشی از درآمد سالانه ۲.۶۴۷ میلیون دلاری خود را در قالب بیت کوین دریافت خواهد کرد.

بازیکن تیم گلدن استیت وریرز افزود یک میلیون دلار بیت کوین به طرفدارانش اهدا می‌کند تا به پذیرش هر چه بیشتر این ارز دیجیتال کمک کرده باشد. پرداخت‌های بیت کوینی به این بازیکن آمریکایی از برنامه «کش‌اپ» انجام خواهد شد.

خرید و فروش ۲۸ میلیون توکن پالیگان توسط نهنگ‌ها

بر اساس داده‌های دو پلتفرم ویل‌استتس و ویل‌الرت، نهنگ‌های بزرگ ارزهای دیجیتال از روز شنبه ۱۸ دی تاکنون حجمی بالغ بر ۲۸ میلیون توکن بومی شبکه پالیگان (MATIC) به ارزش حدود ۵۷ میلیون دلار را خرید و فروش کرده‌اند. برخی از این تراکنش‌ها توسط برخی از ۱,۰۰۰ نهنگ برتر شبکه اتریوم که توسط پلتفرم ویل‌استتس رتبه‌بندی شده‌اند، انجام گرفته است.

شبکه آربیتروم برای ساعاتی از کار افتاد

شبکه آربیتروم (Arbitrum)، یکی از راه‌حل‌های لایه دومی اتریوم، به‌علت تجربه برخی مشکلات که باعث توقف کامل در تولید بلاک‌ها و تأیید تراکنش‌ها شده بود، برای ساعاتی از کار افتاد. بر اساس گزارش‌های تیم آربیتروم، این حادثه مربوط به مشکلات سخت‌افزاری یکی از ارائه‌دهندگان نود این شبکه که وظیفه آن مدیریت ترتیب تراکنش‌ها بوده اتفاق افتاده و باعث قطعی این شبکه به‌مدت ۷ ساعت شده است.

بازیکن فوتبال آمریکایی مجموعه NFT خود را به کمک شبکه چین لینک عرضه می‌کند

پرسونال کرنر (Personal Corner)، ارائه‌دهنده توکن‌های غیرمثلی (NFT) در حوزه ورزشی، اعلام کرد که دز برایانت، بازیکن معروف فوتبال آمریکایی مجموعه توکن‌های غیرمثلی خود را توسط این پلتفرم منتشر خواهد کرد. پرسونال کرنر اعلام کرد که این توکن‌ها حالت پویا داشته و آمار ورزشکاران خاص در بازی را با پشتیبانی پلتفرم چین لینک اسپورتس دیتا فیدز (Chainlink Sports Data Feeds) رصد می‌کند.

کد خبر 548038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.