هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریالی منطقه ۳ در برابر بحران

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریالی اقدامات انجام‌شده این منطقه در برابر بحران، گفت: با توجه به مساحت بالای بافت فرسوده و همچنین وجود بازار بزرگ اصفهان در این منطقه، اقدامات متعددی برای مقابله با بحران در دستور کار قرار دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تعریفی از بحران و مقابله با آن اظهار کرد: بحران پیشامدی است که به‌صورت ناگهانی و گاهی فزاینده رخ می‌دهد و به وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای فرد، گروه یا جامعه می‌انجامد.

وی افزود: راه مقابله با بحران انجام اقدامات و ارائه خدمات اضطراری به دنبال وقوع بحران است که با هدف نجات جان و مال انسان‌ها و تأمین رفاه نسبی برای آن‌ها و جلوگیری از گسترش خسارات انجام می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به وجود بافت فرسوده به مساحت ۲۶۳ هکتار، وجود شبکه بازارهای تاریخی و اصلی شهر اصفهان، ابنیه تاریخی متعدد، کارگاه‌های مختلف به خصوص طلاسازی و دفع سموم مازاد در شبکه فاضلاب و احتمال حریق و همچنین تهدیدات احتمالی حاصل از فرونشست زمین، منطقه سه شهرداری اصفهان را به بحران‌خیزترین مناطق شهری تبدیل کرده است و بر این اساس باید از آمادگی‌های لازم در برابر حوادث مذکور برخوردار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، تعداد قابل‌توجهی شیرهای هیدرانت مخصوص آبگیری تانکر خودروهای آتش‌نشانی در بازار و سطح منطقه نصب شد و در سال‌جاری نیز مجدداً با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تعدادی از این شیرها تهیه و در منطقه نصب شد.

کارگر با اشاره به هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریالی بابت اقدامات انجام شده این منطقه در برابر بحران، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های ساختمان شهرداری مطابق با الگوی پدافند غیرعامل، رفع نقاط بحرانی همچون آب‌گرفتگی‌ها، لایروبی و پاک‌سازی سپتینگ‌ها و دریچه‌های آب‌های سطحی و برداشت موانع در مسیر کانال‌ها و مادی‌ها، خرید و ساماندهی سالانه تجهیزات پایگاه مدیریت پشتیبانی ستاد مدیریت بحران و حفر بیش از ۷۰ چاه جذبی آب باران از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

کد خبر 548036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.