صدور ۱۷۶۷ سند مالکیت برای موقوفات اصفهان/۵۲۰ پرونده حقوقی در حال بررسی است

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای یک هزار و ۷۶۷ موقوفه استان اصفهان سند مالکیت صادر شده است و در حال حاضر ۵۲۰ پرونده حقوقی در مراکز دادگستری استان اصفهان در زمینه موقوفات در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اصغر توسلی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه معاونت امور ثبتی و حقوقی اوقاف استان اصفهان، اظهار کرد: باید توجه داشت که موظفی سال جاری در زمینه دریافت سند برای موقوفات استان اصفهان یک هزار و ۸۰۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۶۷ سند مالکیت برای موقوفات استان اصفهان دریافت شده است، افزود: می‌توان گفت ۹۵ درصد از مصوبه صدور اسناد برای موقوفات استان محقق شده است.

به‌روزرسانی اجاره بهای بیش از پنج هزار رقبه در استان اصفهان

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به به‌روزرسانی اجاره بهای بیش از پنج هزار رقبه در استان اصفهان ادامه داد: این رابطه استیجاری بین اوقاف و مستأجران تمدید شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۰ پرونده حقوقی در مراکز دادگستری استان اصفهان در زمینه موقوفات در حال بررسی است، تصریح کرد: برخی از پرونده‌ها که اختلاف بین اوقاف و نهادهایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، سپاه و ورزش و جوانان بوده است در حال حل و فصل است.

حجت‌الاسلام توسلی افزود: همچنین در سال جاری ۹۲ درصد از آرای قضائی در خصوص موقوفات به نفع وقف بوده است.

آخرین وضعیت ساماندهی موقوفه منطقه حصه

وی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی موقوفه منطقه حصه گفت: این موضوع در دادگستری در حال پیگیری است، هر آنچه بر عهده اوقاف بوده انجام شده و ضروری است دیگر دستگاه‌ها برای تحقق این امر همکاری لازم را داشته باشند تا مشکل این موقوفه نیز هر چه زودتر برطرف شود.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت صدور سند مالکیت برای مسجد جامع اصفهان اظهار کرد: نقشه‌برداری مسجد انجام شده و تنها مرحله صدور سند برای مسجد در اداره ثبت مانده است که بنا بر اعلام مسئولان اداره ثبت این امر نیز به زودی انجام می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که مسجد جامع اصفهان دارای ۱۱۱ هزار متر مربع مساحت است و نقشه‌برداری آن نیز کار بسیار سختی بوده است.

حجت‌الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۳۹ رقبه مسجد جامع اصفهان سند مالکیت صادر شده است.

کد خبر 548005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.