خودکفایی در تولید بیش از ۱۵ گونه گیاهی در گلخانه‌های قدس

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس از تولید و تکثیر بیش از ۱۵ گونه گیاهی در گلخانه‌های تولیدی سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قدس، علیرضا فروزان اظهار کرد: در سنوات گذشته بخشی از گیاهان از خارج شهر خریداری و قسمتی نیز در مراکز تولیدی سازمان تأمین می‌شد. با توجه به هزینه بالای خریداری و حمل و انتقال و احتمال هرگونه آسیب به گیاهان خریداری شده، این سازمان تصمیم به بومی‌سازی بخشی از گیاهان فصلی و دائمی مورد نیاز و تولید آنها در گلخانه‌های سازمان گرفت تا ضمن کم کردن هزینه‌ها در امر تولیدات، گیاهان مناسب و مطلوب با آب و هوای شهر قدس را تولید کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار گلدان گل و درختچه شامل بنفشه، شمشاد، زرشک زینتی، لاوان، رزماری، نسترن سفید، رز هفت‌رنگ، شمشاد پرتقالی، تِرِوِن و بلوط آماده انتقال به زمین بوده و حدود ۲۰ هزار قلمه شامل نسترن سفید، رز هفت‌رنگ، رز مهندسی، رزماری و انگور در گلخانه‌های تازه‌تاسیس سازمان کاشته شده است و عملیات قلمه‌زنی توسط اکیپ واحد تولیدات همچنان ادامه دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف سازمان مبنی بر خودکفایی و افزایش تولید انواع گونه‌های گیاهی، این سازمان اقدام به تولید و تکثیر گیاهان موردنیاز فضای سبز شهر قدس هم به جهت کاهش هزینه خرید و همچنین پایین آوردن درصد تنش‌های وارده بر گیاهان ناشی از خرید از شهرهای با اقلیم متفاوت کرده است.

کد خبر 547919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.